آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 آبان ماه 1401 = 10-11 2022

چگونه خدانور در چهلمین روز پروازش نماد همبستگی ایرانیان شد؟

دیروز چهلمین روز پرکشیدن جان باخته راه آزادی خدانور لجه‌ای بود که در جمعه خونین زاهدان که معترضان بلوچ هدف رگبار گزمه‌های خامنه‌ای قرار گرفتند پرکشید و در تاریخ این میهن غرق در خون جاودانه شد.

مادرش می گوید: خدانور برای خواهرانش جای پدر خانواده بود و برای خود او یک همدم. این مادر داغدیده از سختی درد نبودن پسرش می‌گوید و می‌خواهد که «برای هیچکس چنین دردی نیاید».

خدانور پیش‌تر در ۲۳تیرماه ۱۴۰۱ نیز توسط مأموران خامنه‌ای دستگیر شده بود. یکی از فعالین بلوچ، در توئیترش با انتشار تصویری از یک شهروند بلوچ اهل شیرآباد زاهدان خبر داده که نیروی انتظامی این شهرستان در یک یورش؛ خدانور لجه‌ای فرزند عیسی را بدون حکم قضایی در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ دستگیر کرده و پس از شکنجه خدانور لجه‌ای، او را با دست و صورت خونین به میله پرچم حیاط اداره آگاهی بسته‌اند تا او را تحقیر کنند.

یکی از اقوام خدانور می‌گوید: این تصویری که از دست بسته او منتشر شد، قدیمی است. خدانور با فرزند یک بسیجی درگیر شده بود. خانواده او به‌دلیل ارتباط با حکومت توانستند حکم جلب خدانور را بگیرند. او را توسط مأموران انتظامی آزار دادند و بعد تصویر دست بسته او را خودشان منتشر کنند تا او را تحقیر کنند.

پاسداران تباهی پس از بازداشت خدانور لجه‌ای، با نقض قوانین حقوق زندانیان، تصویر وی را که به یک تیر در بازداشتگاه بسته شده منتشر کردند. هدف مزدوران خامنه‌ای از انتشار عکس او که به میله یک پرچم بسته شده گسترش فضای خفقان در جامعه بود. اما اینک این عکس به نمادی برای همبستگی با قیام سراسری تبدیل شده است. (فیلم زیر)





www.youtube.com/watch?v=XYpY6rzilkA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: