آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 آبان ماه 1401 = 10-11 2022

رژیم طالبان به‌ کلی زنان را از رفتن به پارک‌های تفریحی منع کردند

پس از تفکیک‌جنسیتی پارک‌ها، اینک طالبان به‌کلی رفتن زنان به پارک‌های تفریحی کابل را ممنوع می‌کنند. وزارت امر به معروف طالبان می‌گوید به دلیل جواب ندادن طرح تفکیک جنسیتی، آنان اقدام به وضع محدودیت تازه کرده‌اند.

به گزارش رادیو فرانسه، این محدودیت تازه طالبان در هفته جاری معرفی شده است که با عملی‌سازی آن، زنان بیش از گذشته محدود شده و دسترسی‌شان از محلات عامه‌ پایان خواهد یافت.

محمد صادق مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به خبرگزاری فرانسه می‌گوید در ١٥ ماه پسین، باوجود عملی‌ کردن برنامه تفکیک‌جنستی در خیلی از پارک‌ها، قوانین نادیده گرفته می‌شد و زنان و مردان باهم مخلوط می‌شدند.

سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان می‌گوید از آنجایی که در این مدت «اختلاط زنان و مردان و نیز عدم رعایت حجاب دیده شد، این تصمیم تازه برای فعلا گرفته شده است.»

یکی از زنان کابل که خواسته تنها با نام وحیده از او نام برده شود در واکنش به این محدودیت تازه طالبان می‌گوید «کار نیست، مکتب نیست...پس باید حداقل مکانی برای تفریح داشته باشیم. ما حوصله ما سر رفته و از اینکه تمام روز را باید در خانه بنشینیم به تنگ آمده‌ایم، مغزهای‌مان خسته شده‌اند.»

یکی دیگر از بانوان در این مورد می‌گوید که «در اسلام مجاز است تا بیرون رفت و از پارک‌ها دیدن کرد. وقتی شما هیچ آزادی در کشورتان نداشته باشید بنابراین آیا به معنی این است که در اینجا باید زندگی کرد؟»

این تصمیم تازه طالبان نه تنها دایره محدودیت‌ها بر زنان را بزرگتر می‌کند و آنان را بیش از گذشته از زندگی اجتماعی حذف می‌کند، بلکه روی وضعیت بازرگانانی که میلیون‌ها دلار را روی این پارک‌های تفریحی در کابل سرمایه‌گذاری کرده‌اند نیز تاثیر می‌گذارد.

حبیب جان زازی، یکی از مالکان پارک تفریحی زازی در کابل از ممنوع کردن زنان از پارک‌های تفریحی نگران است و هراس دارد که ممکن عملی‌سازی این تصمیم به سقوط تجارت او بیانجامد.

او در این مورد می‌گوید «بدون زنان، کودکان به تنهایی به پارک‌ها نخواهند آمد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: