آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1402 = 12-09 2023

مراسم سالگرد قتل مهسا؛ مثل سگ ترسیدن و پدرش را تهدید کردند

خبرنگار بی‌بی‌سی از اعزام نیروهای ضد شورش به کردستان خبر داده است. به گفته او اطلاعاتی که از داخل شهر سقز آمده حاکی است که مقام‌های امنیتی تلاش می‌کنند که ورودی‌های شهر سقز را از جمله به روی شهرهای همجوار ببندند.

بنابراین گزارش، همزمان با تشدید مقررات امنیتی حکومت ایران برای جلوگیری از برگزاری اولین سال کشته شدن مهسا (ژینا) امینی، گزارش‌ها از موج تازه بازداشت شهروندان و فعالان کرد حکایت می‌کند. امجد امینی، پدر مهسا روز دوشنبه به اداره اطلاعات سقز احضار شده و یک‌ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

یکی از نزدیکان خانواده امینی روز سه‌شنبه به رادیو فردا گفت که پدر مهسا تحت فشار قرار گرفته تا از برگزاری مراسم سالگرد جان باختن دخترش صرف‌نظر کرده و اطلاعیه اخیر در خصوص برگزاری مراسم را تکذیب کند.

به گفته این منبع، بازجویان اداره اطلاعات سقز آقای امینی را تهدید کرده‌اند که در صورت هرگونه «فعالیت، مصاحبه و سخنی» از سوی او و خانواده‌اش در خصوص سالگرد، «فرزند دیگرش اشکان بازداشت خواهد شد».

این منبع به رادیو فردا گفته است که طی ماه‌های گذشته خانواده امینی همواره در خصوص بازداشت اشکان امینی تهدید شده‌اند.

مژگان افتخاری و امجد امینی، مادر و پدر مهسا (ژینا) امینی، شامگاه ۱۷ شهریور با انتشار متنی اعلام کردند که در «سالیاد شهادت» فرزندشان، بر آرامگاه او در آرامستان آیچی سقز «مراسم سنتی و مذهبی سالگرد ژینا» را برگزار می‌کنند.

خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که مجموعه این اخبار نشان از نگرانی حکومت به از سرگیری اعتراضات و سرایت آن به سایر نقاط ایران است.

سخنگوی دولت رئیسی با نگرانی از فراخوان ها برای برگزاری اعتراضات در سالگرد انقلاب مهسا در شهرهای ایران گفته: دشمن تمام قد تمرکز می‌کنه که چی‌کار کنه که کشور رو ببره به سمت فروپاشی؛ یه چیزی داخل پرانتز بگم ما بچه حزب‌اللهی معمولا حواسمون نیست وسط صحنۀ جنگیم یعنی چیزی لق لقه شده می‌گیم جنگ ترکیبی است جنگ است جنگ رسانه‌ ای، جنگ اقتصادی است جنگ چه چیز مثل تهاجم فرهنگی... ولی حواسمون نیست خوب اگر جنگه، اقتضائات زندگی ما اقتضائات جنگی باید باشه، دوره نبرد باید باشه، خواب نباید داشته باشیم آرامش نمی‌شه در صحنه نبرد داشت...

ویدئو کلیپ زیر: روسری‌ات را سر جاده به باد بسپار...




www.youtube.com/watch?v=oglPqfW3SxI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



امیر ارشادی November 10, 2022 11:56 PM

خوش باورند
این ستوران بسی پر رو یا بسی خوش باورند
شیخک مفعول چرا باور ندارید بازی شمر وحسین و طفل مسلم شد تمام ظهر عاشورا و تاسوعا تمام شد
زینب و خولی و آغایت حسین و آغ رضا و قبله و آبگوشت عاشورا تمام شد
وقت تنگ است تا هنوز فرصتی دارید جمع کنید بساط نیرنگ وفریب را

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی November 11, 2022 03:26 AM

محاوره با شیخکی
گفتم با شیخ تنزل کرده اید
عمامه حفظ نکردید روسری شد جایگزین
گفتمش هر لحظه این امکان وجود دارد
بچه ها گر بگیرند آن عبا از دوشتان
آنگاه جای عبا جایگزنیش را نمیدانم چه دارید در نظر
گفت لاکن جای آن یک دامن گل دار بپوشیم
من چسکوم وامانده

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان August 4, 2023 11:21 AM

شوربختانه بیگانگان با اجرای پروژه ای مشترک با رژیم سرکوبگر جمهوری عسلامی توانستند انقلاب زن زندگی آزادی را بطور کامل متوقف سازند
اما راستش من گمان ندارم که حتی با برگزاری سالگرد مهسا نیز در ایران انقلاب مردمی چون چند ماه گذشته دنبال گردد
در واقع من بهمراه دوستانمان در حد خودمان تلاش خواهیم کرد با شیوه دلخواه خودمان آغاز کننده مرحله بعدی انقلاب مهسا در محله زندگی خودمان باشیم
به امید پیروزی مردم بر اهریمن جمهوری عسلامی
پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: