آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 22 آبان ماه 1401 = 13-11 2022

ایران؛ نشست اضطراری برای اولین بار در تاریخ شورای حقوق‌ بشر

همزمان با ادامه سرکوب اعتراضات سراسری مردم ایران، آلمان و ایسلند به نمایندگی از ده‌ها کشور جهان خواستار بررسی فوری وضعیت ایران شدند. این دو کشور در نامه‌ای رسمی به شورای حقوق بشر سازمان ملل از این نهاد خواستند تا یک جلسه ویژه برای بررسی وضعیت ایران برگزار کند.

در متن منتشر شده نمایندگی آلمان در ژنو ضمن سپاسگزاری از ده‌ها کشوری که به درخواست اخیر پاسخ مثبت داده‌اند، تاکید کرده است : «ما در کنار زنان و مردانی که برای حقوقشان به خیابان آمده‌اند می‌ایستیم و با آن‌ها اعلام همبستگی می‌کنیم.»

هیلل نوئر مدیر دیدبان سازمان ملل روز یکشنبه ۲۲آبان در صفخه توتیتر خود درباره نشست اضطراری شورای حقوق‌بشر درباره نقض حقوق‌بشر در ایران نوشت:

«فوری- شورای حقوق‌بشر سازمان ملل برای اولین بار در تاریخ، نشستی اضطراری در مورد ایران برگزار می‌کند. ما خواستار ایجاد یک کمیسیون بین‌المللی تحقیق و درخواست رسمی برای اخراج جمهوری اسلامی از نهاد عالی حقوق زنان سازمان ملل هستیم».

ملیسا لنتسمن عضو پارلمان کانادا نیز روز یکشنبه ۲۲آبان درباره نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در ایران در توئیتی نوشت: رژیم ایران صدها معترض را به‌قتل رسانده و صدها تن دیگر را تهدید به اعدام کرده است.

توئیت ملیسا لنتسمن: طی ۵۷روز گذشته، رژیم ایران تقریباً ۱۵۰۰۰ مبارز آزادی را زندانی کرده، صدها معترض را به‌قتل رسانده و صدها تن دیگر را تهدید به اعدام کرده است، اما قدرت آنها پابرجاست. مردم اینجا هر روز به مبارزه ادامه می‌دهند در حالی که دولت ما این کار را نمی‌کند.




بهرام November 13, 2022 11:17 AM

به مردم ایران هشدار میدهیم که حرکتهایی جدید در سازمان ملل و برخی دولتهای اروپایی انجام میشود که خیلی در مطبوعات خارج از کشور بازتاب یافته ولی هیچ چیزی از آن بیرون نخواهد آمد و تنها برای به بیراه کشیدن و متوقف کردن انقلاب ایران طراحی شده و نباید به آنها امیدی داشت
این تنها مردم ایران هستند که با حرکت و ادامه این انقلابی که نزدیک به دوماه از آن گذشته میتواند مردم ایران را نجات دهد و باید در صحنه حضور داشته باشیم و در خیابانها فریاد مرگ بر دیکتاتور را سر دهیم و تا روز پیروزی انقلاب ایران به این حرکت ادمه دهیم
دیروز سخنگوی سازمان ملل در مورد ملاقات با دو مزدور علی خامنه ای در نیویورک دروغ گفت ولی پس از اینکه ماجرا لو رفت یکی دیگر از کارکنان سازمان ملل آمد و گفت بله ما ملاقاتی با ایرانی ها داشته ایم برای هماهنگی نشست اضطرای شواری حقوق بشر بوده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: