آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 آبان ماه 1401 = 18-11 2022

هشدار خانواده‌‌ها در باره وضعیت حسین رونقی و آرش صادقی

خواهر حسین رونقی نسبت به وضعیت برادرش در زندان اوین هشدار داد و حال او را «بسیار وخیم» عنوان کرد، همزمان پدر آرش صادقی نیز با اشاره به ابتلای فرزندش به نوعی از سرطان استخوان، نسبت به پیامد عدم دسترسی آرش در زندان اوین به داروهای ضروری، هشدار داد.

سکینه رونقی، خواهر حسین رونقی، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار زندانی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که برادرش تماس گرفته و وضعیتش «بسیار وخیم» است او نوشت پزشکان گفته‌اند حسین رونقی «تا پنج شش روز بیشتر دوام نمی‌آورد و باید فورا در بیمارستان بستری شود.»

از سوی دیگر حسن رونقی، برادر حسین رونقی، نیز اقدامات مقام‌های جمهوری اسلامی، قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها علیه حسین رونقی را « شکنجه خاموش» برادر، پدر، مادر و همه اعضای خانواده خود خواند و تاکید کرد که این شکنجه خاموش باید متوقف شود.

وضعیت آرش صادقی

همزمان حسین صادقی، پدر آرش صادقی، نیز با گذشت بیش از چهل روز از بازداشت فرزندش، با اشاره به ابتلای او به نوعی از سرطان استخوان نسبت به حال جسمی فرزندش و پیامد عدم دسترسی او به داروهایش هشدار داد.

پدر آرش صادقی عصر پنج‌شنبه بیست و ششم آبان ماه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «‏در تماس تلفنی آرش متوجه شدیم که داروهای آرش در بهداری زندان موجود نیست و اجازه اینکه از بیرون دارو تهیه کنیم هم نداریم.»

حسین صادقی تاکید کرد که «آرش بیمار است و نیاز به دارو دارد» و باید رژیم غذایی متناسب با بیماری خود داشته باشد.

پدر آرش صادقی تاکید کرد که «هر یک روز بودن در زندان برای آرش یعنی یک روز از درمان دور شدن و این خطر برای پسرم خطر جانی دارد.»

فیلم زیر؛ ویدئویی از حسین رونقی قبل از رفتن به زندان: سکوت نکنید، سکوت شما منجر به سرکوب بیشتر می‌شود






www.youtube.com/watch?v=QovrFrEMzmM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: