آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 آبان ماه 1401 = 16-11 2022

فیلم؛ اعتصاب سراسری: مشاهدات میدانی یک خبرنگار داخل ایران

فیلم زیر: کارگران کارخانه ذوب آهن اصفهان برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده‌اند

صدرا محقق، روزنامه‌نگار داخل ایران، می‌گوید که مشاهدات میدانی او از روز نخست اعتصاب سراسری در تهران حاکی است که «گستردگی اعتراضات و شمار مردم همدل با معترضان» بسیار فراتر از پیش‌بینی و روایت‌های منتشر شده در برخی منابع رسمی است.

او در یک رشته‌توئیت بر پایه راه‌پیمایی سه ساعته خود در مرکز شهر تهران از محدوده خیابان فاطمی تا جمهوری و چهارراه استانبول، بازار و ... گزارش داد که روز ۲۴ آبان در همه این مسیرها، «تقریباً اکثریت مطلق مغازه‌ها بسته بود (جز خیابان فردوسی، باب همایون و ناصرخسرو که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مغازه‌ها تعطیل بودند)».

بر اساس مشاهدات این روزنامه‌نگار، «پیاده‌روهای مرکز شهر هم ملموس‌تر از روزهای قبل شلوغ بود» و شمار زنان و دختران بدون روسری و حجاب اجباری نیز بیشتر از همیشه به نظر می‌رسید.

صدرا محقق همچنین به تیراندازی فله‌ای و بی‌هدف ماموران امنیتی و لباس شخصی به رهگذران در محدوده خیابان انقلاب اشاره کرده است: «خیابان انقلاب از نزدیک دیدم که موتورسوارهای گاردی و لباس شخصی بی‌هدف به همه آن‌هایی که در پیاده‌روهای دو سمت خیابان راه می‌رفتند (تیر) ساچمه‌ای و پینت‌بال شلیک می‌کردند، با فریاد برو برو برو».

او در پایان گزارش میدانی خود نوشت: «فرقی نمی‌کند کدام سمت ماجرا ایستاده‌اید، اما شما هم اگر معترضان را فقط تعدادی محدود یا مثلا دهه هشتادی‌‌ها می‌دانید، به‌نظرم منابع خبری و ذهنیت‌تان درباره اعتراضات و حال و آینده‌اش را عوض کنید چون با چنین پیش‌فرض‌هایی شناخت و تحلیل‌تان از ماجرا اگر نه قطعا، به احتمال زیاد اشتباه‌ست». رادیو فردا




www.youtube.com/watch?v=a3zbvvKtbqE

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: