آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 آبان ماه 1401 = 18-11 2022

جام جهانی؛ همدستی قطر با فرقه تبهکار علیه خبرنگاران ایرانی

یکی از خبرنگاران بی‌‌بی‌سی فارسی اعلام کرد که این رسانه، بازی‌های جام جهانی را به دلیل نبود امنیت برای خبرنگارانش از محل برگزاری این رقابت‌ها در قطر گزارش نخواهند کرد.

کسری ناجی در توئیتی نوشت که «منابع حکومت ایران، خبرنگاران ایرانی در خارج را تهدید کرده‌اند که ربوده‌ و به ایران برده ‌می‌شوند.»

او در ادامه گفت که وزارت خارجه بریتانیا هم به خبرنگاران بی‌بی‌سی هشدار داده است که «شاید در قطر امنیت نداشته باشند.»

پیش از این شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال اعلام کرده بود که دولت قطر ویزای خبرنگاران این شبکه را برای پوشش مسابقات جام جهانی «زیر فشار جمهوری اسلامی ایران» لغو کرده است.

چندی پیش خبرگزاری تسنیم، منتسب به سپاه پاسداران، مطلبی علیه روزنامه‌نگاران ورزشی منتشر کرد و پوریا ژافره، خبرنگار ورزشی بی‌بی‌سی را متهم کرد که «بارها ترفند ایجاد ارتباط بین سیاست و فوتبال را علیه ایران به‌کار گرفته» و «تحرکات احساسی ورزشکاران ایرانی در حمایت از اغتشاشات را ضریب می‌دهد».

این خبرگزاری در مطلبی با ستایش از «پیام‌های تهدیدآمیز وزیر اطلاعات» نوشت «ژافره که پیش از این در جام‌جهانی روسیه نیز حاضر بود احتمالا برای اقدام علیه فوتبال ایران در جام‌جهانی قطر بلیت دوحه را نیز رزرو خواهد کرد.»

واکنش‌ها به کارشکنی قطر در سفر خبرنگاران ایرانی

گزارش قبلی: کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران با نقل قول توییت ایران اینترنشنال درباره اقدام دولت قطر در لغو ویزای خبرنگاران بخش ورزشی این تلویزیون برای سفر به این کشور و پوشش بازی‌های جام جهانی فوتبال نوشت: «مقام‌های قطر باید روی فوتبال تمرکز کنند، نه سرکوب آزادی مطبوعات.»

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال پیش تر اعلام کرده بود که دولت قطر، میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، ویزای خبرنگاران این شبکه را برای پوشش مسابقات زیر فشار جمهوری اسلامی لغو کرده است.

سخنگوی ایران اینترنشنال با ابراز تاسف از اقدام قطر در رد کردن حضور خبرنگاران آن در جام جهانی اظهار داشت که تاسف‌آورتر تمایل کشورهای دیگر به حمایت از این اقدام است در حالی که جام جهانی باید فراتر از سیاست باشد.

در همین حال در ادامه جو امنیتی در قطر، حالا گرانت وال، خبرنگار آمریکایی از فضای عجیب در قطر گفته است: "برای دریافت مدارک خبرنگاری به دفتر فیفا در دوحه رفته و سپس از شعار تبلیغاتی روی دیوار عکاسی کرده است. اما مامور امنیتی به وی هشدار داده عکاسی ممنوع است و باید عکسی که گرفته را پاک کند."

گویا میزبانی در پاییز، گرانترین جام جهانی تاریخ، اولین میزبانی در خاورمیانه و غرب آسیا و ممنوعیت‌های عجیب در قطر تنها رکوردشکنی‌های این میزبان نیست و حالا فضای امنیتی و جلوگیری از کار رسانه‌ای خبرنگاران را هم باید به پکیج میزبانی قطر اضافه کرد.

پیشتر دولت قطر با جلوگیری از ورود خبرنگاران ایران اینترنشنال این فضای امنیتی در پوشش رسانه‌ای را آغاز کرده بود و حالا با اخلال در کار خبرنگاران حاضر در دوحه ادامه می‌دهد.



کهن دیارا November 18, 2022 12:07 AM

آخه ر... تو دهن امیر قطر و خاندان مفتخور دیوث داعشپرور ک مافیای فیفا با رشوه جام جهانی را به قطر دادن حالا بیان جمعش کنن اینها چه به فوتبال سگهای زنجیری ج ا آدمکش جنایتکار

گزارش یا اعتراض به این نظر


ابران فردا November 18, 2022 06:34 PM

چشم دنیای آزاد به مافیای فیفا روشن ٫ این رشوه خواران و دزدان حالا با به آن پستی و جنایت رسیده اند که برای دولار به زیر لحاف دیکتاتورهای خون ریز هم پنهان میشوند
جشن شادی و فوتبالی که فوتبالیست های ٫ به اصطلاح ایران در حالی که وطن در غرق خون است خود و شرف خود را به ده سکه طلا میفروشند و در جلسه قاتل جنایتکاری ظاهر میشوند که دست کثیف این آخوند جنایتکار به خون هزاران جوانان وطن آلوده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


«آزادی بیان» به سبک امیر قطر !!! November 18, 2022 11:05 PM

کشور (کاذب) قطر که «مدامأ و بدروغ» ادعا می کند که حافظ و حامی «حق بیان» و «آزادی رسانه ای» در جهان است و به داشتن «شبکهٔ الجزیره» خود در جهان «افتخار» می کند، چرا اینقدر از وجود شبکهٔ «ایران اینترنشنال» در خاک خود ترس، واهمه، وحشت زده و نگران است؟

حالا فهمیدیم این شیوخ مستبد، آزادی را در جهان می خواهند و نه برای زندانی کردن مردم خود، به همین دلیل هم هست که هیچ انتفادی را علیه خاندان حاکم را تحمل نمی کنند
شبکهٔ الجزیره، کل جهان را زیر سئوال می برد ولی هرگز اجازهٔ زیر سئوال بردن حاکمان قطر را ندارد

ملت آزادیخواه ایران حافظهٔ خوبی دارد و در ایران آزاد و دمکراتیک فردا، شبکهٔ الجزیره را از ایران حذف کرده و در روابط خود با قطر که به غارت منابع ملی انرژی ایران در خلیج فارس منجر شده، تجدید نظر خواهد کرد
دولت قطر بداند، که سقوط، فروپاشی و مرگ رژیم فاشیست و غارتگر اسلامی، خیلی خیلی نزدیک تر از آن است که تصور آن را کند
«روز حسابرسی غارتگری های دولت فاسد قطر» بزودی فرا خواهد رسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


کهن دیارا November 19, 2022 04:23 AM

داعش و ج ا میزنه میر... ب جام جهانی این خط و این نشان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: