آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 آبان ماه 1401 = 18-11 2022

یک مقام بلندپایه سپاهی: نظام تا بهمن امسال دوام نخواهد یافت

بنا به گزارش منابع خبری «العربیه فارسی»، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران شهرستان ماهشهر در دیدار با امامان جمعه سربندر، ماهشهر، رامشیر و چند شهر این منطقه بر تکرار سناریوی کشتار معترضان در ایذه برای ممانعت از پیوستن مردم این مناطق به خیزش سراسری تاکید کرده است.

این مقام بلندپایه سپاه در استان خوزستان تصریح کرده که اگر نیروهای امنیتی «کاری» نکنند، با وجود شدت و دامنه اعتراضات کنونی، نظام تا بهمن امسال دوام نخواهد یافت.

او اظهار داشته که «دشمنان» به‌دنبال بستن اتوبان ترانزیتی ماهشهر با هدف ممانعت از انتقال محصولات نفتی و پتروشیمی به خارج از کشور هستند.

به گفته منابع محلی، بندر راهبردی ماهشهر هم اکنون به مهمترین بندر دور زدن تحریم‌ها و قاچاق نفت و فرآورده‌های پتروشیمی برای سرداران سپاه و تامین مالی حکومت تبدیل شده که در صورت بستن اتوبان ترانزیتی منتهی به این بندر، سرنگونی جمهوری اسلامی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

نشست امنیتی این مقام سپاه با روحانیون محلی که طی آن کشتار مردم ایذه را «اقدامی پیشگیرانه» توصیف کرده، با هدف آماده‌سازی مسئولان محلی جهت تکرار سناریوی مذکور در منطقه فوق‌العاده حساس ماهشهر تعبیر می‌شود.

طی اعتراضات آبان 98 این منطقه صنعتی مهم شاهد «کشتار نیزار» بود که در جریان آن صدها معترض با شلیک دوشکا در نیزارهای اطراف شهرستان ماهشهر قتل‌عام شدند.

در آن اعتراضات، مردم معترض برای چندین روز مسیر ترانزیتی مهم آن منطقه را مسدود کردند که در نهایت جمهوری اسلامی برای ارعاب مردم‌ منطقه و کل کشور به کشتار نیزار اقدام کرد.

مقامات امنیتی استان در جلسات پی در پی خود اذعان کرده‌اند که پتانسیل اعتراضی بالایی به‌ویژه در مناطق صنعتی و حساس وجود دارد که تنها با شوک ناشی از یک کشتار بزرگ می‌توان از حضور خیزشی مردم این استان جلوگیری به‌عمل آورد یا دست‌کم آن را برای مدتی به تاخیر انداخت.




کهن دیارا November 19, 2022 04:17 AM

همان ترانزیت میکنن آنجات که حض کنی دیوث میخواهی عملیات پیشگیرانه بکنی مردم عملیاتی نشانت بدن ک از ترس بر... بخودت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: