آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 28 آبان ماه 1401 = 19-11 2022

حمله وحوش به خوابگاه های دانشجويی برای ربودن دانشجویان

گزارش‌ها از ایران حاکی است که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بامداد شنبه، ۲۸ آبان‌ماه، با حمله به خوابگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان تعدادی از دانشجویان را بازداشت کردند.

به گزارش رادیو فردا، این حمله ساعاتی پس از آن انجام شد که استادان سه دانشگاه اصفهان، شیراز و بهشتی در نامه‌های جداگانه‌ خواهان توقف حملات نیروهای امنیتی و یگان ویژه به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی شدند.

حمله بامداد شنبه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سپاهان شهر تازه‌ترین مورد از حملات گسترده و خشونت‌آمیز این نیروها به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی در شهرهای مختلف ایران است.

شورای صنفی دانشجویان کشور گزارش داد که این نیروها در دقایق نخستین بامداد شنبه ۲۸ آبان در حمله به خوابگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پس از ضرب و شتم شدید نگهبان این خوابگاه که در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کرده بود، دو دانشجو را بازداشت کردند.

این شورا افزود که تا ساعت‌های بامداد شنبه همچنان «جو امنیتی در خوابگاه دانشجویان علوم پزشکی اصفهان حاکم است و رئیس خوابگاه به همراه معاون آموزشی این دانشگاه، در محل حاضر شده‌اند.»

در شیراز نیز روز پنج‌شنبه نیروهای یگان ویژه و نیروهای امنیتی با حمله به کتابخانه خوارزمی دانشگاه شیراز، دست‌کم یک دانشجو را بازداشت و با خشونت و کشیدن روی زمین از کتابخانه دانشگاه منتقل کردند.

نیروهای امنیتی همچنین طی روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه با حمله به خوابگاه اشرفی دانشگاه رازی کرمانشاه دست‌کم ۱۹ دانشجو را بازداشت کردند. شورای صنفی دانشجویان کشور تعداد دانشجویان بازداشت شده در این خوابگاه را «۷۸ نفر» اعلام کرده است.

همزمان در شبانه‌روز گذشته استادان سه دانشگاه اصفهان، شیراز و بهشتی تهران در نامه‌هایی جداگانه به خشونت شدید علیه دانشجویان و حملات نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به دانشگاه‌ها به شدت اعتراض کردند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: