آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 آبان ماه 1401 = 20-11 2022

نشانه‌های همراهی تیم فوتبال ایران با معترضان در جام جهانی؟

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران امروز با اشاره به کشته شدن کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله اهل ایذه با رگبار ماموران جمهوری اسلامی، سخنانش در کنفرانس مطبوعاتی در جام جهانی قطر را با عبارت «به نام خدای رنگین‌کمان» آغاز کرد. جمله‌ای که کیان در ویدئوهایش به کار برده بود

احسان حاج‌صفی که در کنار کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی حاضر شده بود، گفت: «اول از هر چیز تسلیت عرض می‌کنم خدمت تمام خانواده داغدار ایران و این را بدانند که ما کنارشان هستیم و با آن‌ها همدردی می‌کنم.»

حاج‌صفی همچنین با اشاره به اعتراضات سراسری مردم ایران پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد گفت: «باید قبول کنیم که شرایط کشورمان خوب نیست، مردم شاد نیستند و همه ناراحتند. ما (اگر) اینجاییم دلیل بر این نیست که صدایشان نباشیم و یا به آنها احترام نگذاریم.»

«ما هرچه داریم از مردممان هست. اینجا هستیم تا سخت تلاش کنیم، بجنگیم، بهترین عملکردمان را در زمین بگذاریم و گل بزنیم و گلمان را تقدیم به مردم داغدار ایران کنیم و امیدوارم که شرایط آنطور که مردممان می‌خواهند رقم بخورد. و همه شاد بشوند.»

به گزارش بی بی سی، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران مدتی است که با انتقادات گسترده از جانب معترضان ایرانی روبرو شده‌اند. انتقادات به خصوص پس از گرفتن عکس‌های شاد و خندان بازیکنان در روزی که کیان پیرفلک کشته شد، شدت گرفت.

علاوه بر انتقادات گسترده در شبکه‌های اجتماعی، بنرهای تیم ملی ایران در نقاط مختلف کشور به آتش کشیده شده است.

رادیو فردا هم در گزارشی گفت: ابراز همدلی کاپیتان تیم ملی در نشست خبری روز یک‌شنبه در حالی مطرح شد که پیشتر، علیرضا جهانبخش، دیگر بازیکن تیم ملی، گفته بود که تمرکز تیم روی مسابقات است و نه مسائل سیاسی مربوط به اعتراضات سیاسی گسترده‌ای که کشور را فرا گرفته است.

در هفته‌های اخیر شمار زیادی از اعضای تیم‌های ورزشی ایران در همراهی با معترضان و اعتراض به سرکوب‌ها، در میادین مختلف حاضر نشدند که سرود جمهوری اسلامی را بخوانند یا دست به حرکات اعتراضی مشابه زدند.

این موضوع باعث نگرانی مقامات جمهوری اسلامی شده که اعضای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال اقدامی مشابه در پیش بگیرند یا در همراهی با معترضان دست به حرکت‌های اعتراضی بزنند.

تیم ملی فوتبال ایران قرار است روز ۳۰ آبان در نخستین بازی خود در جام جهانی قطر به مصاف تیم انگلستان برود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: