آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 آبان ماه 1401 = 21-11 2022

فیلم؛ جام جهانی: تصویر توپ خون‌آلود بر روی پل بزرگراه در تهران

بازیکنان تیم فوتبال ایران امروز پیش از بازی با تیم انگلیس به نشانه همدردی با مردم ایران سرود جمهوری اسلامی را نخواندند که بازتاب گسترده ای در رسانه های خبری جهان داشت.

شماری از ایرانیان نیز شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سر دادند. خی از آن‌ها نیز تی‌شرت‌هایی با شعار «زن، زندگی، آزادی» پوشیده‌اند.

بر اساس تصاویر این مسابقه، اعضای تیم ملی فوتبال ایران هنگام پخش این سرود، سکوت کردند. تلویزیون جمهوری اسلامی تصاویر این لحظه را سانسور کرد.

تیم ایران در ضعیف‌ترین نمایش خود در ادوار مختلف جام جهانی، در حالی ۶ بر دو مقابل انگلیس شکست خورد که در جریان بازی به ندرت توانست راهی برای ایجاد اختلال در بازی با توپ انگلیس و طراحی حملات این تیم شود.

در همین حال گزارشگر بازی در شبکه بی‌بی‌سی به حواشی حضور تیم ملی ایران در جام جهانی اشاره کرد و گفت که برخی معتقدند این تیم، ملت ایران را نمایندگی نمی‌کند و به نمایندگی از «رژیم» در رقابت‌ها حضور دارد.

گری لینه‌کر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس با اشاره به خودداری بازیکنان ایرانی از همخوانی سرود ملی جمهوری اسلامی، این کار را «اقدامی بسیار قدرتمند» توصیف کرد.

او گفت که بازیکنان تیم ملی ایران «به نشانه همبستگی با اعتراض‌های ایران» از خواندن سرود ملی خودداری کردند.

گری لینه‌کر پیش از آغاز بازی نیز به کشته شدن مهسا امینی و بیش از دو ماه تظاهرات سراسری در ایران اشاره کرد و گفت که این موضوع، بر حضور تیم ایران در جام جهانی سایه افکنده است.

این ستاره سابق تیم ملی انگلیس همچنین به اظهارات احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی ایران در کنفرانس خبری روز شنبه اشاره کرد و گفته‌های او را ستایش کرد.

احسان حاج‌صفی در کنفرانس خبری دیروز از اعتراض‌های ایران صحبت کرد و به مردم ایران تسلیت گفت.

فیلم زیر: پات روی خون لیز نخوره... بنری از تصویر توپ خون‌آلود در بزرگراه حکیم تهران، ۳۰ آبان





www.youtube.com/watch?v=evYALE82574

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: