آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 آذر ماه 1401 = 22-11 2022

اعتراضات ایران؛ توافق آلمان و آمریکا/تحلیل یک مقام اسرائیلی

به دنبال سرکوب خونین اعتراضات سراسری مردم ایران و بویژه حملات مرگبار علیه شهروندان معترض در مناطق کردنشین، دولت آلمان اعلام کرد که با آمریکا در رابطه با دستور کار خارج کردن موضوع توافق برجام و تمرکز تلاش‌های خود بر حمایت از اعتراضات سراسری در ایران در برابر سرکوب بیرحمانه اتفاق‌نظر دارد.

به گزارش العربیه، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان گفت: «در حال حاضر تمرکز ما بر حمایت از مردم ایران و اعمال فشار بر رژیم است تا از سرکوب مردم خود دست بردارد. واقعا در همان مسیر [با آمریکا] حرکت می‌کنیم.

این در حالی است که رژیم ایران همزمان با قطع برق و اینترنت و گسیل نیروهای سرکوبگر به شهرهای غرب و شمال غرب این کشور از جمله در آذربایجان غربی، کُردستان، کرمانشاه و ایلام تظاهر کنندگان در این شهرها را به رگبار گلوله بسته و سرکوب خونینی را علیه مردم در خیابانهای این شهرها آغاز کرده است.

قطع ارتباط پارلمان اروپا با جمهوری اسلامی

رییس پارلمان اروپا با اشاره به تحریم بعضی از اعضای این نهاد به وسیله حکومت ایران، از قطع ارتباط مستقیم این پارلمان با جمهوری اسلامی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

این مقام اروپايی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به معترضان ایرانی پشت نخواهد کرد و خطاب به معترضان گفت: ما با شماییم و با شما خواهیم ماند.

تحلیل فرمانده اطلاعات نظامی اسرائیل

فرمانده اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل اعتراض‌های صورت گرفته در ایران را «بسیار استثنائی» عنوان کرده و گفته این اعتراض‌ها وارد مرحله «خیزش مردمی»‌ شده است.

به گزارش بی بی سی، سرلشکر آهارون هالیوا گفت این وضعیت باعث شده تا بعضی از اعضای حکومت آن را در معرض خطر ببینند.

او که در کنفرانس مطالعات امنیت ملی اسرائیل سخنرانی می‌کرد، تاکید گفت حکومت ایران در وضعیت دشواری قرار گرفته است.

آقای هالیوا گفت: «اعتراضات تا حدی تغییر ماهیت داده و به سمت یک خیزش مردمی رفته و اگر به برخی از این حوادث یا حتی به ساعاتی که اتفاق می افتند توجه کنید می بینید که چه آسیبی به موسسات و نمادهای حکومتی زده اند.»

او ادامه داد: «رقم کشته‌شدگان و حملات صورت گرفته به نمادهای حکومتی در کنار تحریم‌ها، فشارهای بین‌المللی و مشکلات اقتصادی، رژیم را نگران کرده است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: