آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 آذر ماه 1401 = 22-11 2022

وقایع ایران؛ "نسل کنونی دارد نسل بیسواد ۵۷ را استفراغ می‌ کند"

محسن رنانی، اقتصاددان سرشناس و استاد دانشگاه، در واکنش به اعتراضات سراسری و سرکوب اعتراضات نوشت: «حکومت جلوی سیل ایستاده است و به آن شلیک می‌کند. بیچاره گمان می‌کند سیل را می‌شود با شلیک متوقف کرد. روشنفکران هم پشت سر سیل ایستاده‌‌اند و فریاد می‌زنند آآی سیل از این طرف برو، آآی سیل از آن طرف نرو. زهی خیال باطل»!

به گزارش رادیو فردا، آقای رنانی در این یادداشت که امروز در کانال تلگرامش منتشر کرد، هم چنین جمهوری اسلامی را حکومتی توصیف کرد که «چند دهه به‌جای ساختن و کاشتن و سبز کردن و امید دادن و افق گشودن و غنی‌سازی خاک ایران و جامعه ایران، آن را شخم زد و تخلیه کرد و هر آدم و حیوان و کوه و معدن و دریاچه و گیاهِ ارزشمند و آرام‌کننده و امیدبخش و استحکام دهنده‌ای بود را قطع کرد و بُرد و خورد و گزینش کرد و تحقیر کرد و تخریب کرد و فراری داد».

این استاد دانشگاه در پایان یادداشت خود خطاب به حکومت و روشنفکران نوشته است: «حکومت روزگار درازی فریب داد و تبعیض کرد و قانون را لجن زد و مردم را ندید، ما هم پی‌در‌پی سکوت کردیم و منفعت‌طلبی کردیم و چشمان‌مان را بر آن همه تبعیض و تنگی و حماقت بستیم. و اکنون این نسل، که آینده ایران مال اوست و حق اوست، دارد همه ما را و همه آن‌چیزی که رنگ و بوی ما را دارد، استفراغ می‌کند. آن هم چه استفراغِ عمیق و مبارکی».



سام رسا November 22, 2022 03:36 PM

اول اینکه تیتر این صفحه با محتویات آن همخوانی ندارد و انگیزه نویسنده آن هرچه باشد ناموجه
دوم، نسل 57 نسل پدرها و مادرهای خود شما هستند که دچار دغل بازی ها و دروغ های مشتی آخوند شدند تف سربالا می اندازید: شما از کره دیگری آمده اید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


خوشه های خشم November 22, 2022 06:48 PM

1)
ننگ برهرکس وشخصی که عنوان مطلب راچنین انتخاب کرده است:"نسل کنونی دارد نسل بیسواد 57 را استفراغ میکند" شرم بر اوباد!
43 سال است که آخوندهای خونخوارِ سرازگورتاریخ قرون وسطائی بیرون آورده و با کمک استعمارگران چپاولگر خارجی بقدرت رسیده در ایران، سعی کرده ومیکنند تا مردم همدرد وهم رنج، ودوست ومتحد، و دارای منافع یگانۀ ایران را، تحت عناوین مختلف مثل:بهائی وسنی وشیعه، فارس و آذری و کرد زندانی امنیتی ومنافق وچپ و دسته دسته و ازهم جدا کرده، تا بتوانند در انزواهای ساختگی، یکی یکی شان را تضعیف وسرکوب و نابود کنند
حال در این روزهای پرمخاطره وسرنوشت ساز،که درسراسرایران، مردم آگاه و شجاع ما، دست در دست هم، و متحد ویکپارچه، بپاخاسته اند تا یکبار برای همیشه،جرثومه های فساد وتباهی وجنایت "دیکتاتوری مطلقۀ ولایت فقیهیی" را بگوربسپارند(ادامه دارد)

گزارش یا اعتراض به این نظر


خوشه های خشم November 22, 2022 06:48 PM

2)ادامۀنظربالا
درعنوان مطلب،آخوندصفتانه،صحبت از"نسل کنونی"و"نسل 57"شده وآنهارا مزورانه درتقابل هم قرارداده
همۀ آنهاکه درنگاه واندیشه شان فرهنگ ومنش آخوندی رسوب کرده،بدانندکه دیگردوران جداسازیهای دجالگرانه گذشته،ومانسل جوان امروزاولاً خوب میدانیم که رمزپیروزی ما دراتحادهمۀ مامردم برابری طلب وآزادیخواه سراسرایران است،وثانیاًآگاهیم که اززیربوته درنیامده،بلکه اصل ونسب،ومادروپدر، ومادربزرگ وپدربزرگانی داریم که درسایۀ حضوروتربیت آنها به آگاهی وپایداری امروزمان رسیده ایم،مادران ومادربزرگهائی که همان "نسل 57"بوده اند،وخودآنهاازنسل ستارخان وکوچک خان ومصدق و بله ماتکیه بریک تاریخ طولانی خونبارغرورآفرین،ازمبارزات آزادیخواهانه نسل اندرنسل، ومنجمله نسل پرافتخار57،یعنی پدران ومادرانمان داریم،وبزودی،باهم، ولایت خونخواروحامیانش را،یکجا،استفراغ میکنیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: