آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 آذر ماه 1401 = 23-11 2022

فیلم؛ پژوهش موسسه غربی: حمایت قاطع از تغییر رژیم در ایران

یک مطالعه جدید توسط موسسه تونی بلر برای تغییرات جهانی حاکی از آن است که در حال حاضر حمایت قاطع از تغییر رژیم در ایران وجود دارد. یک کارشناس این موسسه گفت که اعتراضات کنونی دیگر برای اصلاحات نیست. (فیلم زیر)

شبکه دویچه وله در گزارشی گفت: پژوهشی جدید از سوی "مؤسسه تونی بلر برای تغییر جهانی" منتشر شده که محور آن تحولات اجتماعی ایران و حرکت از اعتقادات ایدئولوژیک به سوی سکولاریسم در چهار دهه گذشته است.

شواهد بسیار زیاد است. مردم ایران با وجود این‌که چندین دهه تحت حاکمیت اسلام گرایان بوده‌اند، سریع‌تر از هر جامعه‌ای در جهان اسلام دچار سکولاریزاسیون و آزادسازی شده‌اند.

رئیس اجرايی این موسسه گفت: اعتراضات ضد رژیم در سراسر ایران توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است. در این کانون توجه، ایرانیان ثابت کرده‌اند که در مقاومت خود پیگیر هستند. از طریق این اعتراضات، کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود که در آن سکولاریزاسیون اجتناب‌ناپذیر، مستمر و بین نسلی از مردم ایران با رژیم اسلام‌گرای تمامیت‌خواه که ۴۳سال بر کشور حکومت کرده‌ است، روبه‌رو می‌شود.

تونی بلر، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا گفت: مردم ایران در دو ماه گذشته به‌رغم سرکوب خشونت‌آمیز حکومت، شجاعتی باورنکردنی از خود نشان داده‌اند. آنها هیچ نشانه‌ای از تسلیم شدن ندارند. من همیشه گفته‌ام، و امروز هم بیشتر بر این موضوع ایستاده‌ام، که آزادی‌بخش‌ترین رویداد برای خاورمیانه زمانی رخ خواهد داد که مردم ایران سرانجام به آزادی خود دست یابند.

وی افزود: به همین دلیل است که من قویاً معتقدم که امروز، در غرب، به نفع ماست که همبستگی عمیق خود را با معترضانی که جان خود را به‌خاطر چیزی که ما اغلب بدیهی می‌دانیم به خطر می‌اندازند، نشان دهیم. وقت آن است که ما در غرب سیاست خود را به گونه‌ای تنظیم کنیم که تمایز آشکاری بین مردم ایران و جمهوری اسلامی قائل شویم.




www.youtube.com/watch?v=dum9uSp1U4c

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: