آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 آذر ماه 1401 = 25-11 2022

حمله وقیحانه مزدوران خامنه‌ای به جلسه شبکه یاری کودکان کار

فعالان مدنی در ایران می‌گویند که ماموران امنیتی به یک جلسه شبکه یاری کودکان کار حمله کرده و یکی از فعالان حقوق کودک را بازداشت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش‌ها، آمنه زمانی، فعال حقوق کودک، در این هجوم ماموران بازداشت شده است. رفتار ماموران در حمله به جلسه ظهر روز پنجشنبه ۳ آذرشبکه یاری کودکان کار خشن و ارعاب آمیز توصیف شده است.

ماموران به جز بازداشت خانم زمانی ی وسایل الکترونیکی فعالان شبکه یاری را هم ضبط کرده‌اند.

شبکه یاری یک تشکل مردم نهاد است که اعضا آن را انجمن‌های حامی کودکان تشکیل می‌دهند و شماری از داوطلبان و مدیران این تشکل‌ها در جلسه آن حاضر بوده‌اند.

تاکنون اطلاعی از محل نگهداری آمنه زمانی و نهاد بازداشت کننده او در دسترس نیست.

از شروع اعتراضات تا کنون بیش از ۱۴ هزار نفر را بازداشت کرده‌اند و صدها نفر از روزنامه‌نگاران، فعالان مدنی، ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های سیاسی در میان بازداشت شدگان هستند.

استقرار ماموران امنیتی در داخل نیروگاه سنندج

شماری از کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با انتشار بیانیه‌ای درباره استقرار ماموران امنیتی در این نیروگاه هشدار داده‌اند.

این کارگران ضمن توصیف اعتراضات جاری به عنوان «قیامی رادیکال و فراگیر» درباره پیامدهای احتمالی «استقرار نیروهای نظامی و شبه نظامی در داخل نیروگاه و فراهم کردن فضایی امنیتی، ایجاد مزاحمت و تشویش برای کارکردن و نیز ایجاد شبهه و حساسیت برای روستاهای همجوار نیروگاه» هشدار داده‌اند.

به گزارش بی بی سی، آنها در این بیانیه، که کانال تلگرامی اتحادیه کارگران آزاد آن را منتشر کرده، خواهان خروج نیروهای امنیتی از نیروگاه شده گفته‌اند که «نیروگاه سنندج و هر مرکز تولیدی به مثابه بخشی از ثروت مردم نیازی به حضور نیروهای غیر همکار ندارد و تامین امنیت محل کار به عهده خود کارگران آن محل کار و مردم همجوار است.»

استفاده ماموران نظامی و شبه نظامی جمهوری اسلامی از اماکن و وسایل غیرنظامی برای مقاصد امنیتی یکی از محورهای انتقاد از آنان است. به خصوص استفاده از آمبولانس و ناامن کردن بیمارستان‌ها به شدت محکوم شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: