آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 آذر ماه 1401 = 27-11 2022

اعتراف مجلس به لشکرکشی به مهاباد؛ آمار تکاندهنده جان باختگان

عضو مجلس از مهاباد به لشکرکشی مزدوران خامنه‌ای و شلیک تیر جنگی به مردم این شهر اعتراف کرد و گفت: باید مشخص شود چه کسی به مردم تیر جنگی زده است.

جلال محمودزاده امروز در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیسی و پاسدار وحیدی وزیر کشور گفت: در اعتراضات مهاباد و شهرهای کردنشین ۱۳نفر بر اساس آمار رسمی و بر اساس آمار غیررسمی ۱۰۵نفر کشته شده‌اند. رئیس جمهور و وزیر کشور باید پاسخگو باشند و پیگیری کنند چه کسی تیر جنگی به مردم شلیک کرده است.

وی افزود: لشکرکشی و امنیتی کردن مهاباد و شهرهای کردنشین، دستگیری شهروندان عادی، هجوم شبانه به منازل مسکونی، تخریب وسایل مردم، نوشتن شعار روی دیوارهای داخلی ساختمانها، چک کردن وسایل شخصی مردم و ایجاد ایست‌های بازرسی متعدد ورودی شهرهای کردنشین مانند اوایل انقلاب، چه مفهومی دارد؟

وی با اشاره به این‌که در چند روز گذشته به‌دلیل برخورد خشن در این مناطق و کشته شدن کولبران و سوخت‌بران از وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی سؤال پرسیدم ولی از پاسخ‌های وزیر قانع نشدم، گفت: اما جوکار رئیس کمیسیون به بنده می‌گوید سؤال شما را به صحن نمی‌فرستم وقتی می‌گویم چرا، می‌گوید «برو به رئیس شکایت کن».

جلال محمودزاده ادامه داد: به‌جای پیگیری و احقاق حق و حقوق مردم مناطق کردنشین در دستگاه قضایی، در همان دستگاه قضایی علیه من نماینده که پیگیر این ماجراها بودم، شکایت شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: