آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 7 آذر ماه 1401 = 28-11 2022

جام جهانی؛ تصمیم تیم آمریکا برای حمایت از معترضان ایرانی بود

در حالی که خیزش سراسری مردم ایران همچنان ادامه دارد، فدراسیون فوتبال آمریکا در حمایت از معترضان ایرانی پرچم این کشور را بدون نشان خاص جمهوری اسلامی به نمایش گذاشت.

به گزارش رادیو فرانسه، خبرگزاری رویترز نوشت: در آستانه رویارویی تیم ملی فوتبال آمریکا و ایران، فدراسیون فوتبال ایالات متحده برای نشان دادن همبستگی خود با معترضان ایرانی، برای مدت کوتاهی پرچم ایران را بدون نشان خاص جمهوری اسلامی و با رنگ سبز، سفید و قرمز در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشت.

میکائیل کامرمن، مسؤول ارتباطات فدراسیون فوتبال آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت که این فدراسیون تصمیم اخیر را برای نشان دادن حمایت خود از «زنان ایرانی که برای بدست آوردن حقوق خود مبارزه می‌کنند»، اتخاذ کرده است.

در همین حال، خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز در گزارشی نوشت که حکومت ایران در واکنش به تصمیم فدراسیون فوتبال آمریکا، این کشور را به «حذف نام الله» از پرچم جمهوری اسلامی متهم کرد.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که قرار است تیم ملی فوتبال آمریکا برای یک بازی سرنوشت‌ساز در جام جهانی قطر با تیم ملی ایران روبرو شود. این بازی به خاطر دهه‌ها خصومت میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی و همچنین به دلیل ادامه اعتراضات مردمی در ایران که در پی مرگ مهسا امینی آغاز شد، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: