آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 آذر ماه 1401 = 30-11 2022

کارشناس اروپايی: تغییر رژیم در ایران/هشدار ناتو به سپاه پاسداران

پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در نشست امروز خود در بخارست با حضور وزرای امور خارجۀ کشورهای عضو این پیمان به حکومت ایران هشدار داد که تحویل سلاح و مهمات به روسیه در جنگ علیه اوکراین را متوقف کند.

به گزارش رادیو فرانسه، در این نشست، دبیر کل ناتو گفت که پوتین در اقدام خصمانۀ خود علیه اوکراین با شکست روبرو شده است و صریحاً اعلام می‌کنیم که هیچ کشوری نباید از جنگ غیرقانونی روسیه علیه اوکراین پشتیبانی کند و حکومت ایران نباید با ارسال موشک، پهپاد و دیگر تجهیزات نظامی، به روسیه اجازه و امکان دهد که به خشونت، جنگ و تجاوز به اوکراین ادامه بدهد."

در همین حال یک مشاور ایرانی تبار اتحادیۀ اروپا گفته است: تغییر نظام در ایران امروز به عنوان یک گزینۀ جهانی پذیرفته شده و جهان می‌خواهد که این تغییر نظام به دست مردم ایران صورت بپذیرد. یعنی انتقال از یک حکومت مستبد مذهبی فاقد هرگونه حقانیت ملی و بین‌المللی به یک نظام دموکراتیک سکولار.

مجید گلپور افزود: شانس محاکمۀ رهبران و وابستگان حکومت ایران نیز که در سرکوب مردم این کشور دست دارند قطعی است و نه احتمالی و این نکته‌ای است که جمهوری اسلامی و وابستگان این حکومت باید خوب بفهمند."

در اقدامی بی سابقه نمایندگان مجلس ملی فرانسه به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را در دفاع از مردم ایران برای دستیابی به یک نظام جانشین دموکراتیک در این کشور تصویب کردند. چهار روز پیشتر شورای حقوق بشر سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای خواستار تحقیق بین المللی دربارۀ سرکوب اعتراض های جاری در ایران شد و هدف از این اقدام را بعضاً جمع آوری اسناد برای محاکمۀ احتمالی عاملان نقض حقوق بشر در ایران در دادگاه های بین المللی اعلام کرد.

آیا شاهد چرخشی هماهنگ در سیاست اروپا و غرب در قبال ایران و جمهوری اسلامی هستیم؟ مجید گلپور، مشاور اتحادیۀ اروپا در پاسخ گفته است :

چیزی بیش از چرخش در سیاست اروپا در قبال ایران روی داده است و علت آن رنسانسی است که مردم ایران با شناساندن حقیقت انقلاب خود به جهان انجام داده‌اند. متن قطعنامۀ مجلس ملی فرانسه متنی است دقیق در چهارده بند که با ترسیم شرایط حقیقی مبارزۀ جاری مردم ایران، از این مبارزه برای راهیابی به یک جانشین، یک بدیل دموکراتیک دفاع می‌کند. این قطعنامه به رئیس جمهوری فرانسه برای دستیابی به یک اجماع منطقه‌ای نیز یاری می رساند.

به همین خاطر قطعنامۀ مجلس ملی فرانسه بسیار مهم و تاریخی است و مسیر را برای تحمیل حاکمیت قانون به جمهوری اسلامی هموار می سازد. در واقع مقامات حکومت ایران باید از این پس بدانند که دیگر با یک جنگ لفظی روبرو نیستند..."




حقیقتگو November 30, 2022 05:56 PM

بی نهایت چندش وننگ آوراست که دوچهره بودن گزینه جهانی را نشان میدهد گزینه جهانی برای بیرون راندن روس های جنایتگرواشغال اوراکراین به حمایت نظامی ازکشوراکراین ومردم اکراین رومی آورد ولی برای بیرون راندن جنایتگران تازی تمام مسلح ومردم کش واشغال گران ایران این مورد محترمانه ومجانی ومفتخرانه به مردم بی دفاع ایران می سپارد که انکارپیکرهائی ازپوست وگوشت واستخوان ندارند بلکه پیکرهای فولاین وزره واردارند فقط کافیست به نفربرهای سپاهی های آدم کش درکردستان توجه کنید که همگی ساخت کارخانه تویاتا ژاپن هستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: