آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 10 آذر ماه 1401 = 01-12 2022

انتشار گسترده فراخوان‌ تظاهرات برای سرنگونی جمهوری اسلامی

موج بازداشت‌های قهری و ربودن شهروندان به دست مأموران جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد و تنها در سنندج در کمتر از ۱۰ روز ۲۲ نفر بازداشت و ربوده شدند.

کردپا یکی از رسانه‌های پوشش دهنده شهرهای کردنشین ایران عکسی از حال و هوای امروز شهر سنندج منتشر کرده که حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر را نشان می‌دهد. فضای امنیتی در سطح شهر سنندج همزمان است با حضور ابراهیم رییسی.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نیز با اعلام این خبر گفته است که سنندج چون دیگر شهرهای کردستان کماکان زیر فشار شدید نهادهای سرکوب رژیم قرار دارد که تلاش می‌کنند تا فضای سرکوب و ارعاب بر این شهر حاکم کنند.

در همین حال فراخوان‌هایی برای شرکت در مراسم چهلم دو تن از کشته‌شدگان اعتراضات جاری در اراک در رسانه‌های اجتماعی همرسان شده است.

به گزارش رادیو فرانسه، فراخوان نخست برای چهلم سینا ملایری در روز جمعه ۱۱ آذر ساعت ۱۱ در آرامستان اراک (عکس زیر) و فراخوان دوم برای چهلم مهرشاد شهیدی در روز ۱۴ آذر منتشر شده است.

در فراخوانی دیگر که این روزها به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی همرسان می‌شود، مردم ایران به راهپیمایی ضد حکومتی در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر دعوت شده‌اند.

همچنین خانواده رضا حقیقت‌نژاد می‌گویند به رغم فشارهای امنیتی مراسم چهلم او را بر سر مزارش برگزار می‌کنند.

سارا حقیقت‌نژاد، خواهر رضا حقیقت‌نژاد، روزنامه‌نگاری که در برلین درگذشت، اعلام کرده است که خانواده او با وجود فشارهای امنیتی که پیشتر موجب لغو مراسم هفتم برادرش شد، امروز برای چهلم بر سر خاک او می‌روند.

به گزارش بی بی سی، خانم حقیقت‌نژاد در توییتی نوشته است: «هنوز چند ساعت از مشخص شدن محل برگزاری هفته نگذشته بود که با ما تماس گرفتن و مراسم را لغو کردند. ما چهلم را بر سر خاک می‌رویم و نمی‌دانم چه خواهد شد.»

در اطلاعیه چهلم رضا حقیقت‌نژاد آمده است که مراسم ساعت ۱۴ تا ۱۶ امروز پنجشنبه بر مزارش در قطعه ۵۱ آرامستان بهشت احمدی برگزار می‌شود.

ماموران امنیتی پیکر رضا حقیقت‌نژاد را پس از بازگشت به ایران ربودند و چند روز بعد محل دفن او را به خانواده‌اش اطلاع دادند.


ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: