آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 آذر ماه 1401 = 02-12 2022

گزارشی به شدت نگران کننده از بند زنان زندان قرچک در ورامین

گزارش‌ها از ایران حاکی از «شرایط وحشتناک» زندان زنان قرچک ورامین است. تعداد زیادی از زنانی که اخیرا در پی اعتراضات اخیر بازداشت شدند به این زندان منتقل شدند.

در پیامی که از زندان قرچک ورامین به بی‌بی‌سی فارسی رسیده آمده که فقط در بند ۸ این زندان بیش از ۲۰۰ تن از بازداشتی‌های اعتراضات اخیر نگهداری می‌شوند در حالیکه ظرفیت این بند فقط برای ۵۰ زندانی پیش‌بینی شده است.

شرایط بهداشتی و غذایی این بند «بسیار غیر انسانی و هولناک» توصیف شده است.

در این پیام آمده: تنها ۴ سرویس بهداشتی و ۳ حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر اختصاص داده شده و بخاطر شیوع بیماری واگیر شپش زندانیان بخاطر در امان ماندن از بیماری مجبور هستند به فضای باز زندان بروند که بدلیل سرمای شدید و بهمراه نداشتن لباس گرم در شرایط وحشتناکی بسر می‌برند. به هیچ عنوان اجازه داده نمی‌شود لباس و امکانات لازم در اختیار زندانیان قرار گیرد.

بر اساس این پیام قطعی اب و برق در طی ساعات روز جهت تحت فشار گذاشتن زندانیان این بند از دیگر اقدامات مسئولین این زندان است.

علاوه برانتقال بازداشتی‌های این روزها به این زندان، تعدادی از فعالان فرهنگی، هنری و سیاسی از جمله مژگان ایلانلو مستند ساز، یلدا معیری عکاس و ویدا ربانی فعال سیاسی نیز طی چند روزاخیر از بند ۲ الف زندان اوین به بند هشت زندان قرچک ورامین منتقل شده اند.

در این پیام با یادآوری آنچه که در سال ۸۸ در زندان بدنام کهریزک اتفاق افتاد که منجر به مرگ چندین زندانی شد هشدار داده شده که گویا در روزهای اینده باید منتظر اخبار وحشتناک از این زندان بود درست شبیه انچه در سال ۸۸ در زندان کهریزک روی داد.

این در حالیست که جمعی از فیلمسازان جوان ایرانی با همکاری کانون فیلمسازان مستقل ایران که به تازگی در خارج از این کشور اعلام موجودیت کرده، روز پنجشنبه در جشنواره حقوق بشر وین اتریش و همزمان با نمایش فیلم «هزاران زن» ساخته مژگان ایلانلو، خواستار آزادی بدون قید و شرط این مستندساز ایرانی که در جریان اعتراضات سراسری ایران بازداشت شده است، شدند.

خانم ایلانلو بعد از آغاز اعتراضات سراسری همزمان با برداشتن حجاب اجباری در سطح شهر تهران تردد و مشاهدات روزانه خود را منتشر می‌کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: