آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 12 آذر ماه 1401 = 03-12 2022

ایران؛ گزارش‌هایی از بازداشت‌های خانوادگی/فایل صوتی از شیراز

گزارش‌های متعددی از بازداشت‌های خانوادگی در جریان اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است.

به گزارش رادیو فردا، گزارش شبکه‌های اجتماعی حاکی از انتقال خواهران شهوندی؛ سپیده، پگاه و پرتو به زندان قرچک ورامین است. این سه که فرزندان بهمن شهوندی، کوهنورد پیشکسوت ایرانی هستند، ۲۹ آبان بازداشت شده بود.

کاربری نوشت: خواهران شهوندی سپیده، پگاه و پرتو ۲۹ آبان بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند...زنده یاد بهمن شهوندی پیشکسوت کوهنوردی پدر این سه عزیز با ساخت بیش از صد پناهگاه و جانپناه درسراسر کشور حق بزرگی بر گردن جامعه کوهنوردی ایران دارد... جای خواهران شهوندی زندان نیست. صدای انها باشیم...

این در حالیست که عفو بین الملل طی پیام توئیتری نسبت به احتمال اعدام ۲۸نفر از جمله سه کودک هشدار داد و نوشت: این افراد در میان حداقل ۲۸نفر از جمله ۳کودک هستند که ممکن است در ارتباط با اعتراضات سراسری در ایران اعدام شوند، زیرا مقامات از مجازات اعدام به عنوان ابزار سرکوب سیاسی برای پایان دادن به قیام مردمی استفاده می کنند.

در همین حال سعید افکاری در توئيتی به نقل از خواهرش که در زندان است، از وجود «ده‌ها» زندانی زیر ۱۸ سال در زندان عادل‌آباد شیراز خبر داد که به آنها اتهام محاربه وارد شده.

وی نوشته: «خواهرم الهام از زندان تماس گرفته (فایل صوتی زیر) و می‌گه ده‌ها زندانی زیر ۱۸ سال تو زندان عادل آباد هستن که بهشون اتهام‌هایی مثل افساد فی‌الارض یا محاربه زدن».

بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، اتهام محاربه یا افساد فی‌الارض می‌تواند به صدور حکم اعدام برای متهم منجر شود.





www.youtube.com/watch?v=cXZpSl2ynXM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: