آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آذر ماه 1401 = 06-12 2022

ایران؛ عفو بین‌الملل: جهان فریب سرکوبگران را نخورد/بی‌تأثیر بوده

عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه ۱۵آذرماه در بیانیه‌ای نوشت: اظهارات مبهم و متناقض مقامات حکومت ایران در مورد انحلال گشت ارشاد نباید جامعه بین‌المللی را درباره خشونت مداوم علیه زنان و دخترانی که قوانین حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند و از طرفی مصونیت قضایی کسانی که علیه آنها دست به خشونت می‌زنند، فریب دهد.

مدیر دفتر خاورمیانه و شمال آفریقا در عفو بین‌الملل می‌گوید تا روزی که همه قوانین و مقررات توهین‌آمیز، تحقیر کننده و تبعیض‌آمیز حجاب اجباری لغو نشود، همان خشونتی که منجر به دستگیری و مرگ مهسا امینی در بازداشت شد، علیه میلیون‌ها زن و دختر دیگر ادامه خواهد داشت. مقامات جمهوری اسلامی در مواجهه با خشم عمومی در ایران و در سطح جهان نسبت به این شکل شدید تبعیض و خشونت‌های جنسیتی، صرفاً برای فرار از مسئولیت، هزینه‌ها را به دوش یکدیگر می‌اندازند.

روزنامه فرانسوی لوموند هم نوشت: اعلام مبهم و دو پهلو روز شنبه در رابطه با برچیدن گشت ارشاد کافی نیست و در حدی نیست که تاثیری داشته باشد. این غیرمعمول نیست که یک رژیم غیرمردمی که در اثر خیزشی بی‌ثبات شده است، اقدام به دادن امتیاز بکند، اما این امتیاز در واقعیت به‌دلیل سرکوبی که در ایران در جریان بوده و به همان اندازه که بی‌تأثیر بوده دیگر مهم نیست...

این روزنامه نوشت: برای بیش از سه ماه سرکوب بی‌رحمانه واکنش رسمی رژیم ایران به خشم فزاینده مردمی بوده است، این سرکوب با چند صد کشته و هزاران دستگیری نشان داده شده است... این سرکوب نتوانسته است به موج خشونت ناشی از شجاعت فوق‌العاده مردم ایران پایان دهد. برعکس، شکاف بی‌اعتمادی بین مردم و رژیم را بیشتر کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: