آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 آذر ماه 1401 = 06-12 2022

خامنه ای جنایتکار ماموران انتظامی را سپر بلای خود كرده است

مجید احمدی وکیل خانواده مهران سماک که در جریان اعتراضات در بندر انزلی به ضرب گلوله کشته شد، از بازداشت جعفر جوانمردی، فرمانده منطقه انتظامی این شهر در ارتباط با قتل مهران سماک خبر داده است.

به گزارش بی بی سی، آقای احمدی در حساب اینستاگرامی خود نوشته جعفر جوانمردی به اتهام «عدم به کارگیری قانونِ به کارگیری سلاح منجر به قتل عمد مهران سماک، در شعبه اول بازپرسی دادسرای نظامی گیلان تفهیم اتهام شده و بعد از صدور دستور بازداشت موقت به زندان مرکزی رشت منتقل شده است.»

براساس گزارش‌ها مهران سماک در شادی‌های معترضان پس از باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آمریکا در اتومبیلش بوق زده بود، که به ضرب گلوله ماموران امنیتی کشته شد.

هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را اعلام نکرده است اما در صورت تایید این خبر، جعفر جوانمردی اولین مقام نیروهای مسلح حکومت ایران خواهد بود که به دلیل ایفای نقش در قتل معترضان اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت می‌شود.

پیشتر در پی قتل چندین شهروند در به دست نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در شهر زاهدان که به جمعه خونین زاهدان موسوم شد، احمد طاهری فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان صرفا از کار برکنار شد.

پنج روز پیش و در دهم آذرماه، فلاح میری، دادستان مرکز استان گیلان تایید کرد که مهران سماک «با گلوله ساچمه‌ای فوت کرده» اما نگفت که این گلوله از سوی چه نیروهایی شلیک شده است.

در همان روز جعفر جوانمردی، فرمانده نیروی انتظامی انزلی، که به گفته وکیل خانواده سماک حالا در زندان است، به خبرگزاری تسنیم گفته بود که مظنونین قتل "مهران سماک" در شهرستان انزلی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی ضارب همچنان ادامه دارد.

مهران سماک یکی از اولین کشته‌شدگان اعتراضات اخیر ایران است که رسانه‌های رسمی مرگ او بر اثر شلیک گلوله «ساچمه‌ای» را اعلام کردند. معمولا مقامات جمهوری اسلامی و رسانه‌های دولتی دلایل دیگری را برای مرگ معترضان اعلام کرده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: