آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 آذر ماه 1401 = 09-12 2022

اعدام محسن شکاری باید تبعات جدی برای جنایتکاران داشته باشد

اعدام جنایتکارانه این جوان ۲۳ساله به‌ دستور خامنه‌ای، نشان وحشت او از قیام و چشم‌انداز سرنگونی است. این جنایت بزرگ آتش خشم مردم را دو چندان می‌کند. امروز پس انتشار خبر اعدام محسن شکاری نگرانی‌ها درباره وضعیت و سرنوشت دو معترض دیگر سامان صیدی و محمد بروغنی افزایش یافته است.

اعدام محسن شکاری بدون اعلام قبلی و تنها حدود هفتاد روز پس از بازداشت صورت گرفت، در حالی که هیچ گزارشی از روند محاکمه او منتشر نشد.

حسین رونقی، از مخالفان جمهوری اسلامی که خود اخیرا از زندان آزاد شده، در واکنش به اعدام محسن شکاری در توییتر نوشت: «ما چشم بر اعدا‌م‌ها نمی‌بندیم. اعدام هر معترض عواقب جدی برایتان خواهد داشت.»

وی در این توییت، اعدام محسن شکاری را زخمی توصیف کرده که بر تن همه معترضان در ایران وارد شده و «دردش را تمام ایران حس می‌کند؛ خشمش تمام مردم ایران را فرا می‌گیرد.»

حسین رونقی نوشت: این زخم‌ها که بر تن هر یک از ما می‌زنید، دردش را تمام ایران حس می‌کند، خشمش تمام مردم ایران را فرا میگیرد. ما چشم بر اعدام‌ها نمی‌بندیم، اعدام هر معترض عواقب جدی برایتان خواهد داشت؛ ستاندن جان یک انسان ستاندن جان همه ماست! می‌توانید به اندازه همه ما چوبه دار برپا کنید؟

علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز با انتشار توییتی، ضمن اعتراض به اعدام محسن شکاری از معترضان خواست که در برابر این اعدام سکوت نکنند.

وی در این توییت نوشته است: «اگر امروز سکوت کنیم، فردا باید هشتگ اعدام نکنید را برای دیگر فرزندان ایران بزنیم.»

اعدام محسن شکاری باید تبعات جدی برای حکومت داشته باشد

سازمان حقوق بشر ایران اعدام محسن شکاری را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند و خواهان اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف اعدام معترضان است.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، گفت: «اعدام محسن شکاری پس از محاکمه‌ای شتابزده، ناعادلانه و بدون در اختیار داشتن وکیل صورت گرفته است. جامعه جهانی باید فورا و قویا در قبال این اعدام واکنش نشان دهد. این جنایت باید چنان تبعاتی برای حکومت داشته باشد که از اعدام‌های بیشتر پیشگیری کند.»

اگر اعدام محسن شکاری پیامدهای جدی برای حکومت نداشته باشد، با اعدام‌های گسترده معترضان روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، صبح روز جاری، پنج‌شنبه ۱۷ آذر ماه، حکم اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر، به اجرا درآمد. محسن شکاری در تاریخ ۳ مهر ماه سال جاری در خیابان ستارخان بازداشت شده بود.

براساس این گزارش، محسن شکاری به اتهام «محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه» به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این زندانی سیاسی درحالی صورت می‌گیرد که تنها ۷۵ روز از بازداشت او سپری شده بود و طی مراحل دادرسی و محاکمه به وکیل اختیاری دسترسی نداشت.

این اولین حکم اعدامی است که در ارتباط با اعتراضات اخیر اجرا می‌شود. دست‌کم ۱۱ تن دیگر از بازداشت‌شدگان که حکم اعدامشان صادر شده، در خطر جدی و قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارند.




ایران فردا December 8, 2022 12:19 PM

به قتل رساندن محسن شکاری یکبار دیگر آشکار کرد که در این حکومت جلادان فرقه تبهکار جنایتکار ٫ گزمه و شکنجه گر و زندان بان و قاضی و قاتل و جلاد و دژخیم یکی هستنند ٫ دستور از لانه جنایت بیتی میاید که ۴۴ سال دزدیدند و شکنجه کردنند و به قتل رساندنند و تجاوز کردنند
هموطنان آن قاضی آخوند جانی و همکارانش را فراموش نخواهد کرد ٫ ما شما را تا درب جهنم ملت ایران همراهی خواهیم کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


kiani December 8, 2022 12:28 PM

مبارزین باید ، باید و باید مسلح شوند ، هیچ راه دیگری نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


محمد December 8, 2022 03:28 PM

اینشااله که موشکهای هایپر سونیک امریکا یا اسراییل آخوندها را نابود کند
مرگ بر خامنه ای

گزارش یا اعتراض به این نظر


علیرضا توحیدلو December 9, 2022 03:19 AM

یادش گرامی باد و به امیدِ آنکه خنجرَش را مبارزی دیگر بردارد امّا نه برایِ زخمی کردن بلکه برایِ کُشتنِ دشمنانِ ایران و مردم ایران
زمانی که رژیم جرأتِ کشتارِ اسیران را به خود میدهد نشانهٔ این است که رژیم دیگر از «خیابان گَردها» نمیترسد
اعتیاد به «خیابان گَردی» را «تَرک» کنید و در دلِ اوباشانِ شیعیِ حاکم؛ وحشت بیندازید
رژیم با دیدنِ «دندانهایِ کُندِ مبارزان»؛ دیگر از آنها نمیترسد
نخستین قتلِ رژیم؛ برایِ دیدنِ «دهانهایِ بی دندانِ شماست»
نشان دهید که دندانهایِ تیزی دارید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: