آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 آذر ماه 1401 = 09-12 2022

فیلم؛ واکنش شدید معترضان در زاهدان به اعدام محسن شکاری

بی بی سی در خبری اعلام کرد: از ایران گزارش شده که مولوی عبدالواحد ریگی،‌ امام جماعت اهل سنت مسجدی در شهر خاش کشته شده است.

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان در بیانیه ای اعلام کرد که مولوی عبدالواحد ریگی دیروز پنجشنبه ۱۷ آذر «توسط افراد ناشناس ربوده» و کشته شده است.

مولوی عبدالواحد ریگی از چهره‌های شناخته شده اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان و امام جماعت مسجد امام حسین خاش بوده است.

در همین حال جمعی از زندانیان سیاسی زندانی در زندان اوین در بیانیه ای در اعتراض به اعدام محسن شکاری و سرکوب خشن معترضان گفتند: «حاکمان گمان نبرند،‌ با تشدید خشونت و سیاست مشت آهنین می‌توانند به ساحل امن و آرامش برسند و بر کرسی قدرت بمانند. بدانید شعله های خشونت و نفرتی که به پا کردید دامنتان را خواهد گرفت.

آنها نوشتند: گمان می‌کنید چوبه دار صحنه اقتدار شماست اما اعدام هر معترض، نمایش استیصال و درماندگی‌تان و موجب ایستادگی و قوام معترضان خواهد شد.

رسول بداقی،‌ محمد حبیبی،‌ حسین رزاق، مصطفی تاج‌زاده، حسن سعیدی،‌ رضا شهابی،‌ علیرضا فرشی،‌ سعید مدنی، مهدی محمودیان،‌ اکبر نعیمی از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند. جعفر پناهی و محمد رسول‌اف،‌ فیلمسازان زندانی در ایران و امیرسالار داوودی،‌ وکیل زندانی هم این بیانیه را امضا کردند.

فیلم زیر؛ واکنش زاهدان به اعدام محسن شکاری: می کشم می کشم آنکه برادرم کشت!




www.youtube.com/watch?v=fP9L6qxjKLU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: