آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 24 آذر ماه 1401 = 15-12 2022

ایران؛ افزایش نگرانی‌ها در مورد اجرایی شدن احکام فوری اعدام

در سیزدهمین هفته اعتراضات، نگرانی‌ها در مورد اجرایی شدن احکام اعدام برای معترضان جوان افزایش یافته و در داخل و خارج ایران به صدور چنین احکامی اعتراض شده است.

در همین رابطه، فعالان حقوق بشر گفته‌اند محمد بروغنی، یکی از زندانیان محکوم به اعدام، در خطر اجرای حکم قرار دارد و نهادهای حقوق بشر در کردستان هم از صدور حکم محاربه برای سونیا شریفی، دختر ۱۷ ساله خبر داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در توئیتی از احتمال اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام محمد بروغنی خبر داد و نوشت: «منابع داخل ایران از ملاقات محمد بروغنی با خواهر و مادرش خبر دادند. او به مکانی منتقل شده که معمولا زندانیانی که با اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام روبرو هستند، آن‌جا نگهداری می‌شوند.

این مساله نگرانی شدیدی در مورد احتمال اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام محمد بروغنی به وجود آورده است. مقامات ایران باید سریعا هرگونه برنامه ریزی برای اعدام وی را متوقف کرده و حکم اعدام او را که در نتیجه یک محاکمه ساختگی صادر شده است، لغو کنند.»

مارتین دیدنهوفن نماینده پارلمان آلمان نیز از مردم خواست تا صدای محمد بروغنی باشند و نگذارند حکم او اجرا شود و نوشت: «بنابر چندیدن منبع، محمد بروغنی در بند ۳۹۰ زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد، همان بند که محسن شکاری شب قبل از اعدام به آنجا منتقل شد.»

اگرچه حکومت گوش شنوا ندارد، ما داریم

وزیر خارجه کانادا در واکنش به اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در توئیتی نوشت: «به مردم ایران: اگرچه حکومت گوش شنوا ندارد، ما داریم. ما به همراه همکارانمان به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد رای دادیم. کانادا حکومت ایران را مسئول می‌داند. ما اجازه نخواهیم داد حقوق زنان تضعیف شود.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: