آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 24 آذر ماه 1401 = 15-12 2022

۶۲ تن طلا آب کردند و به بانک‌ها دادند تا دزدی‌ها مشخص نشود!

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه الزهرا در نشست «ریشه‌های اقتصادی بحران کنونی کشور» با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اندیشه‌های متفاوتی از آنچه که امروز حاکم است، به پیروزی رسید، گفت: یک اقتصاد رفاقتی تشکیل داده اند که اعتبارات بانکی را بین دوستان و رفقا توزیع کنند. زمانیکه که احمدی نژاد بر سرکار آمد کل دیون بانکی ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که در زمان رفتن او این رقم به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. همین پول‌های رفته به بحران اصلی بانکی در سال ۱۳۹۲ تبدیل شد. همین تفکر برای اینکه منابع غارت شده از بانک‌ها را جبران کند، نرخ ارز و سکه را افزایش داد. به روایتی ۷۶ تن و به روایت دیگری ۶۲ تن طلای کشور را آب کردند و به بانک‌ها دادند تا بتوانند با فروختن سکه‌ها به قیمت بالاتر، دزدی‌های صورت گرفته را جبران کنند.

حسین راغفر با بیان اینکه اتفاقات اخیر، سال‌ها پیش توسط دلسوزان پیش بینی شده بود، گفت: ما به حاکمان می‌گوییم اگر گوش نکنند، وضع به مراتب خراب‌تر خواهد شد. الان نگرانی ما مداخله خارجی‌ها است چراکه زمینه‌های آن توسط غرب در حال مهیا شدن است. راه حل برای شرایط کنونی وجود دارد که مهم‌ترین آن خروج نظامی ها، امنیتی ها، بیوت علما و دفاتر ائمه جمعه، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفان و ... از اقتصاد است. مادامی که این‌ها در اقتصاد حضور دارند، سرمایه گذاران وارد گود نمی‌شوند.

وی افزود: فقط در سه سال گذشته ۳ میلیارد دلار توسط ایرانی‌ها برای خرید خانه در قبرس شمالی و ۱۰ میلیارد دلار برای خرید خانه در ترکیه سرمایه خارج شده است. این آدرس غلط است که بگوییم همه چیز توسط خارجی‌ها رقم خورده است. این اتفاقات نتایج سیاست‌هایی است که آقایان به نام آزادسازی اقتصادی اتخاذ کرده اند و زمینه خروج سرمایه را فراهم کرده اند، چون خودشان منتفع هستند. مساله اصلی این است که نظام مالیاتی ما یک نظام ورشکسته و فشل است که کار نمی‌کند و فقط به نفع غارتگران کشور عمل می‌کند که از آن‌ها مالیاتی نمی‌گیرد، اما از معلم، پرستار، پزشک و کارگر مالیات می‌گیرد. هر روز از گلوی مردم زده شد تا یک سری اهداف در خارج کشور محقق شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: