آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 25 آذر ماه 1401 = 16-12 2022

ایران؛ مرگ مشکوک یک دانشجوی دیگر و ربودن چند دانشجو

کاربری نوشت: جسم بی‌جان دنیا فرهادی دانشجوی ۲۲ ساله اهوازی که مدتی پیش گم شده بود، پس از ۹ روز جستجو در کنار ساحل کارون پیدا شد. هنوز اطلاعات دقیقی از چگونگی این اتفاق در دست نیست، و البته ناگفته پیداست!

هنوز علت دقیق مرگ و نحوه ناپدید شدن این دانشجوی جوان مشخص نیست اما کاربران بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از کشته شدن او در بازدشتگاه خبر داده و برخی نوشته‌اند که روی بدن او آثار شکنجه دیده شده است. اخباری نیز از مرگ مشکوک یک پزشک به نام آیدا رستمی در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده است. گفته می‌شود که این پزشک جوان به همراه چند دانشجوی پزشکی به درمان مجروحان اعتراضات می‌پرداختند.

بنا بر اعلام نزدیکان دنیا فرهادی، دانشجوی اهوازی، جسد او یک هفته پس از ناپدید شدن، در رودخانه کارون پیدا شده است.

محسن فرهادی، پسرعموی این دانشجو، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت که جسد او عصر روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذر، در رودخانه کارون، حوالی روستای مظفریه و توسط اهالی محلی پیدا شده است.

دنیا فرهادی، دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز، از شامگاه ۱۶ آذر ناپدید شده بود.

پسرعموی خانم فرهادی پیشتر به خبرگزاری ایسنا گفته بود که او در زمان ناپدید شدن برای رفتن به کلاس از خانه خارج شده، پس از پایان کلاس در همان شب با یکی از دوستان خود ملاقات و برای سفر در روز ۲۱ آذر با او هماهنگ کرده است.

محسن فرهادی در ادامه گفت که «دنیا» پس از این ملاقات، با یکی دیگر از دوستان خود در حوالی «پل کابلی» قرار ملاقات داشته، اما این دوست او در محل ملاقات حضور پیدا نکرده است.

ربودن پنج دانشجوی دختر دانشگاه سنندج

شورای صنفی دانشجویان کشور اعلام کرد که پس از برگزاری تجمع اعتراض به اعدام معترضان در دانشکده فنی دختران سنندج، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم بازداشت، پنج دانشجوی این دانشکده را در خیابان ربوده‌اند.

بر اساس گزارش این شورا، ربایش این دانشجویان در فاصله شنبه نوزدهم تا چهارشنبه بیست و سوم آذر ماه انجام شده است و ابتدا «بیتا ویسی»، یکی از دانشجویان دانشکده فنی دختران سنندج پس از تجمع اعتراضی در این دانشگاه ربوده شد.

به گزارش رادیو فردا، شورای صنفی دانشجویان کشور افزود که روز چهارشنبه بیست و سوم آذر ماه نیز چهار دانشجوی دیگر دانشکده فنی دختران سنندج به اسامی «تینا خدری، ثنا خدامرادی، رضوان بازانی‌قلعه و هانیه چهاردولی» مقابل در ورودی خوابگاه دانشکده فنی دختران سنندج به دست نیروهای امنیتی ربوده شدند.

در گزارش این شورا تاکید شده است که با گذشت نزدیک به یک هفته از ربایش بیتا ویسی و دو روز از ربایش چهار دانشجوی دختر دیگر این دانشکده، تاکنون اطلاعی از این که کدام دستگاه امنیتی این پنج دانشجوی دختر را بازداشت کرده و همچنین محل نگهداری و وضعیت این دانشجویان در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: