آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 آذر ماه 1401 = 17-12 2022

برآورد اسرائیل از آینده جمهوری اسلامی؛ دیوار فرو خواهد ریخت

نشریه المانیتور گزارشی منتشر کرده و در آن برآورد منابع امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل درباره وضعیت ایران را شرح داده است. ظاهرا منابع اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که اعتراضات ایران قدرت‌های جهانی را از پیشبرد توافق برجام باز می‌دارد.

ارزیابی در اسرائیل این است که در حال حاضر با توجه به مساله اعتراضات و حقوق بشر، دولت بایدن نمی‌تواند هیچ توافقی را با ایران امضا کنند.

یک منبع ارشد امنیتی اسرائیل گفته: شکل‌گیری یک محور نظامی بین ایران و روسیه هم مانع مهمی برای پیشرفت در توافق برجام است. اسرائیل معتقد است که همه این‌ها در کنار هم با ادامه دخالت ایران در منطقه، مانع از ابتکارات جدید برای احیای مذاکرات هسته‌ای خواهد شد.

به گزارش سایت رویداد۲۴، رهبران جامعه اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل اکثراً در ارزیابی خود اجماع نظر دارند. آن‌ها معتقدند اعتراضات سراسری سه ماه گذشته برخلاف موج‌های قبلی اعتراضات ضد دولتی در جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته، پدیده‌ای زودگذر نیست.

یک منبع امنیتی ارشد اسرائیل که نخواسته نامش فاش شود به المانیتور گفته «ایران کنونی، ایران ۱۰ یا ۵ سال پیش یا حتی ایران یک سال گذشته نیست و آنچه اکنون در آنجا می‌گذرد عمیق تر، گسترده‌تر و غیرقابل برگشت است.»

افرایم سنه معاون سابق وزیر دفاع اسرائیل وضعیت ایران را «وخیم و مزمن» توصیف کرده است. او به المانیتور گفته «این دیگر یک بیماری گذرا نیست. آنچه می‌بینیم چهره ایران را تغییر می‌دهد و بازگشتی وجود نخواهد داشت.»

منظره امتناع بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران از خواندن سرود ملی در اولین بازی خود در جام جهانی قطر در ۲۱ نوامبر، تحلیلگران اسرائیلی را شگفت‌زده کرد.

یک منبع آگاه اسرائیلی به المانیتور گفت: این یک اقدام نمادین بود، اما با صدای بلند طنین‌انداز شد و به ما کمک کرد تا بفهمیم آنچه اکنون در ایران می‌گذرد، قبلاً اتفاق نیفتاده است. مردم ایران از سد ترس عبور کرده‌اند و معترضان از حقوق و آزادی صحبت می‌کنند بنابراین معکوس شدن این روند مشکل و حتی غیرممکن خواهد بود.

یک مقام ارشد سابق اسرائیلی به المانیتور گفته «تقریباً همه انقلاب‌ها در نهایت یک رویداد غافلگیرکننده هستند. یک روز از خواب بیدار می‌شوی و دیوار فرو ریخته است. در ایران هم این اتفاق خواهد افتاد. آنچه بود دیگر نخواهد بود. تغییر در ایران واقعی است.



بهرام December 17, 2022 08:09 PM

اسرائیل اگر میخواهد به مردم ایران کمک کند باید به مردم اسلحه برساند و از مردم در مقابل رژیم حمایت مسلحانه کند
نیروهای نظامی خامنه ای با اسلحه گرم جلوی مردم هستند و در نتیجه از هیچ چیزی نمی ترسند و وقتی که مردم را با گلوله می کشند هم سران نظامیشان و هم قوه قضائیه هم از آنها حمایت میکنند ولی مردم کسی را ندارند که از آنها حمایت کند و اگر هم به مزدوران علی خامنه ای حتی فحاشی کنند به اعدام محکوم میشوند پس بنابراین ما در یک جنگ نابرابر هستیم چون در جنگ اسرای جنگی را طرفین اعدام نمیکنند
باید این اعتراضات به یک جنگ برابر تبدیل شود و ما مردم ایران هم مسلح شویم تا بتوانیم از خودمان دفاع کنیم چون اگر نتوانیم جواب اعدامها را بدهیم فقط نبرد را نباخته ایم کل جنگ را باخته ایم
باید این جنگ را ما حتی به خانه های مزدوران علی خامنه ای بکشیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: