آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 28 آذر ماه 1401 = 19-12 2022

جان باختن یک معترض در بوکان در پی شدت جراحات شکنجه

طبق گزارش‌ها محمد حاجی‌ رسول‌پور که به دلیل "شکنجه به کما" فرو رفته بود، در پی "شدت جراحات وارده" جان باخت.

به گزارش سازمان حقوق بشری "هه‌نگاو" یک زندانی سیاسی کرد اهل بوکان که بازداشت و شکنجه شده بود، در پی شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. محمد حاجی‌ رسول‌پور از ۲۲ آذرماه در کما رفته و به بیمارستان منتقل شده بود. به نوشته هه‌نگاو او بامداد ۲۸ آذر در بیمارستان "قلی‌پور" در شهر بوکان جان باخت.

بنا بر این گزارش محمد حاجی‌ رسول‌پور نخستین بار ۹ مهرماه بازداشت و پس از ۱۶ روز به قید وثیقه آزاد شده بود. او دوم آذر ماه زمانی که در مغازه‌اش بود، بار دیگر توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت و به زندان منتقل شد.

به نوشته هه‌نگاو پیگیری‌های خانواده او تا زمان انتقالش به زندان بدون نتیجه مانده بود. یک منبع مطلع به این سازمان حقوق بشری گفته در طول دومین دوره بازداشت محمد حاجی‌ رسول‌پور، نیروهای امنیتی از دسترسی او به آب آشامیدنی ممانعت کرده‌اند و همین امر منجر به تشدید وخامت وضعیت او و در نهایت فرو رفتن به کما و انتقالش به بیمارستان شده است.

آژانس خبررسانی کردستان "کوردپا" در گزارشی نوشته این شهروند ۵۷ ساله ۲۲ آذر ماه با قید وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد و مستقیما به بیمارستان منتقل شده بود. گفته شده محمد حاجی رسول‌پور به دلیل وضعیت وخیم جسمانی توانایی تکلم خود را از دست داده بود.

به نوشته هه‌نگاو از زمان آغاز اعتراضات سراسری به مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد، تا کنون ده شهروند کرد در حین بازداشت و تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند. دویچه وله



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: