آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 دی ماه 1401 = 22-12 2022

فیلم؛ برای نجات افغانستان از جهل، تاریکی و ظلم طالبان غارنشین

در کنار بسته شدن دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها بر روی دختران از سوی طالبان، بنا به گزارش‌ها امروز افراد طالبان به دختران اجازه ندادند که به کلاس‌های آموزشی در آموزشگاه‌های خصوصی زبان و سایر مضامین هم شرکت کنند. (فیلم زیر)

یکی از دختران به بی‌بی‌سی گفت که امروز طالبان اجازه ندادند حتی وارد کوچه و خیابان‌هایی شوند که «کورس»ها و مراکز آموزشی در آنها واقع شده‌اند. شماری از زنان هم می‌گویند که طالبان حتی مراکز آموزش حرفه‌ای همانند خیاطی را نیز بر آن‌ها بسته‌اند.

گروهی از زنان امروز در کابل با برپایی تجمعی به دستور جدید طالبان مبنی بر ممنوعیت ادامه تحصیل دختران در دانشگاه‌ها اعتراض کردند. این تظاهرات با خشونت افراد طالبان همراه بوده است و فعالان با ارسال پیام‌های گفته‌اند که پنج زن و سه خبرنگار از سوی افراد طالبان بازداشت شده‌اند.

برای نجات افغانستان از جهل، تاریکی و ظلم طالبان

احمد مسعود، رهبر «جبهه‌ مقاومت ملی افغانستان» در پیوند به ممنوعیت تحصیل زنان و دختران از سوی حکومت طالبان، خواستار ایستادگی جمعی شده است.

او گفته است که برای نجات افغانستان از «جهل، تاریکی و ظلم، بیائید با اتحاد و انسجام مبارزه و مقاومت کنیم».

جبهه مقاومت ملی افغانستان به رهبری آقای مسعود از بازگشت طالبان به قدرت علیه این گروه فعالیت و در مناطقی از افغانستان مبارزه مسلحانه می‌کند.

او در این پیام از علمای دینی افغانستان و کشورهای دیگر خواسته است تا جلو تصامیم طالبان را که به گفته او برای «بدنام کردن دین» انجام می‌دهند، بگیرند.

آقای مسعود در عین حال جامعه جهانی را به «رفتار دوگانه» متهم کرده و گفته در حالی که آن‌ها سیاست مشخصی برای مبارزه با طالبان پاکستانی دارند اما در مقابل طالبان در افغانستان که در یک فاصله جغرافیایی کوتاه قرار دارند «تنها با محکوم کردن بسنده می‌کنند که به هیچ عنوان کافی نیست».





www.youtube.com/watch?v=ts4Jf3GwVPU

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



حقیقتگو December 22, 2022 08:51 PM

فرای تصورچندش ونفرت آوراست که هرکشوری که بعنوان کشورجهان سومی ازجانب کشورهای جهان اول به رسمیت شناخته شد مرتبه وکیفیت انسان بودن مردمانش هم به سه درجه زیرترسقوط می کند آزادی ورفاه وپیشرفت حق شان نیست ونباید حتی چنین خواسته هائی هم داشته باشند واگربرجسب دین اسلام برانها زده باشد که وای ویلا کره زمین برای تمامی مردمان درتمامی کشورها یکسان بدورخورشید چرخیده است وچه شده وچه می توانست شده باشد که چندین اقشارمردمی جهان اولی میشوند واقشارهای دیگری جهان سومی واقشارمردمی جهان اولی باید ازتمامی موهبت های لازمه وحتی سگ ها وگربه های خانگی شان برخوردارباشند ومردمان کشورهای جهان سوم با ثروت های کلان منابع کشورشان درزیریوغ وستم طالبان ها وامثالشان گرفتارشوند بایدن طالبان را درافغانستان وکارتروانگلیس وفرانسه خمینی طالبان را درایران حاکم کردند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: