آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 دی ماه 1401 = 24-12 2022

اقدام تازه؛ آلمان حلقه محاصره جمهوری اسلامی را تنگ تر می کند

به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد ضمانت‌های اعتبار صادراتی و سرمایه‌گذاری برای تجارت در ایران را تعلیق می‌کند.

این وزارتخانه افزود با توجه به «وضعیت بسیار جدی در ایران» طرح‌های اقتصادی از جمله گفتگو درباره مسائل انرژی را هم به‌حالت تعلیق درآورده است.

بی بی سی در گزارشی گفت: آلمان اعلام کرد که تمامی ضمانت‌های دولتی را که با هدف تشویق تجارت با شرکت‌های ایرانی و سرمایه‌گذاری در ایران از زمان برجام ارائه می‌کرد، به دلیل شدت سرکوب معترضان متوقف می‌کند.

وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که برخی از دیگر «چارچوب‌های اقتصادی» شامل مذاکرات درباره انرژی نیز تعلیق می‌شوند. این تعلیق همچنین شامل برنامه‌های آموزش مدیران و برگزاری نمایشگاه‌های بازرگانی نیز خواهد شد.

ضمانت سرمایه‌گذاری از این جهت صادر می‌شد که جلوی ضررهای احتمالی سرمایه‌گذاران آلمانی به دلیل تحولات سیاسی، گرفته شود. صدور این ضمانت‌نامه‌‌ها در ارتباط با ایران در دوران احمدی نژاد متوقف شده بود.

اما بعد از امضای برجام، دولت این کشور پذیرفت که این اقدامات را از سربگیرد و از سال ۲۰۱۶ میلادی، صدور این ضمانت‌نامه‌ها آغاز شده بود.

وزارت اقتصاد آلمان می‌گوید که از آن زمان برای تعدادی از پروژ‌های بازرگانی و تجاری، ضمانت‌نامه‌هایی صادر شد. اما از سال ۲۰۱۹ دیگر چنین ضمانت‌نامه‌ای صادر نشده است. در این سال دولت آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد.

واشنگتن همچنین شرکت‌های غیرایرانی را تهدید کرد که اگر به معاملاتشان با ایران ادامه دهند، از سوی آمریکا مجازات خواهند شد. حالا دولت آلمان اعلام کرده که تصمیم گرفته «به شکل کامل» صدور این ضمانت‌نامه‌ها را تعلیق کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: