آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 دی ماه 1401 = 24-12 2022

ایران؛ رشد باورنکردنی بازدید و تعداد کانال‌های پروکسی تلگرام

سایت زومیت نوشت: تعداد کانال‌های پروکسی در سه ماه گذشته پنج برابر شده و مجموع بازدید پست‌های این کانال‌ها هم از دو میلیارد به 6 میلیارد رسیده است.داده‌های مرکز تحلیل دیتای لایف‌وب نشان می‌دهد در سه ماه گذشته اعمال محدودیت برای اینترنت، تشدید فیلترینگ و از دسترس خارج شدن VPNها باعث افزایش اعضای کانال‌های پروکسی تلگرام و رشد بازدید آن‌ها شده است.

در این گزارش آمارهای مختلفی از مجموع بازدید از پست‌ها، میانگین بازدید از پست‌ها، پست‌های معرفی پروکسی، کانال‌های معرفی پروکسی و میانگین روزانه انتشار پست در این کانال‌ها ارائه شده که میزان تمام این دسته‌ها در بازه ۳۰ شهریور تا ۲۵ آذر نسبت به بازه زمانی ۵ تیر تا ۲۹ شهریور افزایش داشته است.

بر اساس یافته‌های این گزارش، تعداد پست‌های منتشرشده در این کانال‌ها در سه ماه اخیر افزایش دو برابری داشته و از ۵۲۱ هزار پست به مجموعاً یک میلیون پست رسیده است.

این افزایش دو برابری طبعاً در خصوص میانگین روزانه انتشار نیز رخ داده و این میزان از ۶ هزار پست به ۱۲ هزار پست رسیده است.مجموع بازدید پست‌های کانال‌های پروکسی تلگرام در بازه شهریور تا آذر نسبت به بازه زمانی تیر تا شهریورماه تقریباً سه برابر شده و از دو میلیارد بازدید به ۶ میلیارد رسیده است. میانگین بازدید از هر پست نیز افزایش ۱.۴ برابری را تجربه کرده است.

فارغ از آمار بازدید و انتشار پست، تعداد کانال‌های معرفی پروکسی در سه ماه اخیر پنج برابر رشد کرده و از ۱۰ هزار کانال به ۵۰ هزار کانال رسیده است.لایف‎‌وب در بخشی از گزارش خود به روند رشد اعضای این نوع کانال‌ها نیز پرداخته و سه کانال پروکسی را بررسی کرده است. طبیعی است که با تشدید فیلترینگ و از دسترس خارج شدن اکثر VPNها برای تعداد اعضای کانال‌های معرفی و انتشار پروکسی رشد چشمگیری رخ داده باشد.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد در مورد سه کانال پروکسی بین ۲۴ تا ۵۱ درصد رشد در تعداد اعضا اتفاق افتاده است.

برای مثال، تعداد اعضای کانال MyPoroxy در حال حاضر ۳.۴ میلیون عضو است که نشان می‌دهد در سه ماه اخیر تعداد اعضای آن ۱.۱۶ میلیون بیشتر شده است. کانال ProxyMTProto هم از مهر تا آذرماه ۱.۰۷ میلیون رشد در میزان اعضا داشته و تعداد عضوهای آن در حال حاضر ۵.۵ میلیون کاربر است. این آمار برای کانال دیگری با نام TelMTProto نشان‌دهنده ۲۵ درصد افزایش است؛ این کانال بیش از نیم میلیون افزایش در تعداد اعضا داشته و الان ۲.۶ میلیون عضو دارد.

بخش دیگری از این گزارش نشان می‌دهد روز ۳۱ شهریور، یعنی یک روز پس از شروع اعمال محدودیت برای اینترنت و روند فیلترینگ، میزان انتشار پروکسی در کانال‌های تلگرام پنج برابر رشد کرده و از حدود پنج هزار به ۲۵ هزار پروکسی منتشرشده رسیده است.

روند رشد محتوا در کانال‌های پروکسی از تیرماه امسال تا امروز همواره صعودی بوده است اما تعداد پست‌هایی که روزانه در این کانال‌ها منتشر می‌شود از زمان اعمال محدودیت‌ها بیش از پیش شده است. این میزان که در تابستان امسال همواره در حدود پنج تا ۵.۵ هزار بوده، در مهرماه به ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار رسیده است.

این میزان در اکثر روزهای آبان‌ماه نیز بیش از ۱۰ هزار بوده و در آذرماه با کمی کاهش در انتشار پروکسی، حدود هفت هزار تا ۱۳ هزار بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: