آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 دی ماه 1401 = 25-12 2022

دلار وارد کانال ۴۱ هزار تومانی شد؛ هجوم برای خرید طلا + فیلم

قیمت دلار امروز ۴ دی ۱۴۰۱ در بازار آزاد وارد کانال ۴۱ هزار تومانی شد. این در حالی است که قیمت طلا و سکه همچنان در حال رکوردشکنی است و سکه وارد ابر کانال ۲۰ میلیونی شده است.

یک عضو مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶هزار تومان و امروز ۴۰هزار تومان شده است. یعنی قریب به ۵۰درصد نرخ ارز افزایش داشته است (فیلم زیر).

یک عضو دیگر مجلس گفت: روزبه‌روز پول مردم دود می‌شود و به هوا می‌رود....قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است، چرا که می‌تواند بازار غیر رسمی را مدیریت کند...

وی با بیان این‌که روزانه یکصد هزار دلار ارز مسافرتی بین افراد متمول توزیع می‌شود، ادامه داد: در گزارش مطرح شده ۳میلیارد دلار ارز به سایرین ارائه شده است؛ چرا شفاف گفته نمی‌شود که این سایرین چه کسانی هستند؟

افزایش تقاضا برای طلای آب شده

به گزارش اقتصاد 24، از میانه آبان ماه بود که جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به اوج رسید و هرچند همه منتظر ریزش قیمت‌ها در این بازار‌ها بودند، اما گویی طلا و سکه سودای گرانی در سر می‌پرورد و پس از ۵۰ روز نوسان همچنان رکورددار گرانی و بازدهی در بازار‌های مالی است. چنان که آمار‌ها نشان می‌دهد «ربع سکه» صدرنشین بازدهی در بازار‌های مالی در آذرماه شد.

منتظر ارزانی طلا نباشید

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: شک نداشته باشید که تا زمانی که قیمت دلار در بازار غیررسمی کانال شکنی می‌کند شاهد افزایش پرسرعت قیمت طلا و سکه خواهیم بود.ابراهیم محمدولی با ذکر این نکته که قیمت طلا در بازار داخل از قیمت انس جهانی و قیمت دلار تبعیت می‌کند، ادامه داد: با نوسانی که قیمت دلار در بازار دارد شک نداشته باشید که قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

پشت پرده جهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

این کارشناس صنعت طلا و جواهر تصریح کرد: با جهش قیمت طلا و سکه، کسانی که پس اندازی دارند یا در جایی سرمایه گذاری کرده اند طبیعتا به سمت بازار طلا و سکه می‌آیند تا از این نوسانات بیشترین سود را ببرند و این تقاضای جدید برای خرید طلای آب شده و سکه خواهد بود. مصنوعات طلا همچنان میزان تقاضای همیشگی را دارند و در این دو ماهه اخیر تقاضا برای آن‌ها افزایش نداشته است.

محمدولی ادامه داد: هرچند افزایش تقاضا به گرانی در بازار طلا و سکه دامن می‌زند، اما اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت ها، نوسانات قیمت دلار است.





www.youtube.com/watch?v=3ByAe7dzuuQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: