آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 دی ماه 1401 = 26-12 2022

نیم ساعت فیلم نیویورک تایمز از جنایات جنگی پوتین در اوکراین

نیویورک تایمز در گزارشی در باره شناسایی نیروهای روسی که در کشتار بوچا در اوکراین شرکت داشتند، نوشت: کشتار غیرنظامیان بوچا مدت چند هفته ادامه داشت. واحد ارتش روسیه که ده‌ها تن را در بوچا به‌قتل رساند کارهایش توسط دوربین و تلفن ضبط شده است. (فیلم زیر)

ترجمه بخش‌های گزیده از یک فیلم ۲۹دقیقه‌ای که توسط نیویورک تایمز منتشر شده است: ارتش روسیه در ماه مارس گذشته به‌مدت یک ماه شهر بوچا که در نزدیکی کیف، پایتخت اوکراین است را در دست داشت. ده‌ها نفر که با گلوله به‌قتل رسیده‌اند را نیویورک تایمز مشخص کرده است.

نیویورک تایمز هزاران ساعت فیلم دوربین‌های مداربسته در خیابان‌ها، فیلم‌های ضبط شده با تلفن‌های ساکنان بوچا و فیلم‌های گرفته شده توسط پهپادها را مورد بررسی قرار داده است. یک واحد مشخص ارتش روسیه هر کجا که می‌رفت با قتل شهروندان اوکراینی مرتبط بود. در ۴نقطه ما سربازان را در حالی که مرتکب قتل می‌شدند فیلم‌شان را به‌دست آوردیم.

با اطلاعاتی که ما به‌دست آوردیم دیدیم که هنگ ۲۳۴ ضربت هوایی و فرماندهان آن مرتکب این جنایات شدند. این قتل‌ها عمدی و سیستماتیک بوده و می‌تواند جنایت علیه بشریت باشد.

در ۲۷فوریه که ارتش روسیه به‌قصد تصرف کیف از بوچا رد می‌شد در کمین نیروهای اوکراینی افتاد و تلفات سنگینی داد و مجبور به عقب‌نشینی شد.

در همان روزی که غیرنظامیان در یک پایگاه روس‌ها اعدام شدند، یک فرماندهٔ بالای روسیه در همان پایگاه حضور داشته است.

سربازان روسی بعد از کشتن غیرنظامیان از تلفن آنها برای تماس با خانواده‌هایشان در روسیه استفاده کرده‌اند و از این طریق شناسایی شدند.




www.youtube.com/watch?v=kd-cVROYjDY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: