آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 5 دی ماه 1401 = 26-12 2022

فیلم؛ کاری که با معترضان کردند صدام حسین با اسرای ایرانی نکرد

شماری از معترضان بازداشت‌شده در ایران که هنگام بازداشت یا در زمان بازجویی مورد آزار جنسی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفتند، گزارش‌های خود درباره این آزارهای جنسی را در اختیار ایران اینترنشنال قرار داده‌اند. (فیلم زیر)

بر اساس این گزارش‌ها، اعمال خشونت جنسی علیه شهروندان دستگیرشده تنها به یک شهر یا یک بازداشتگاه و زندان محدود نبوده است.

گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است معترضان دست‌کم در شهرهای تهران، ‌کرج، مشهد، آمل،‌ اصفهان و سنندج مورد آزار جنسی ماموران امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند.

یک معترض در تهران به ایران اینترنشنال گفت: «وقتی با مشت، ‌لگد و باتوم بازداشت شدم به پادگان ولیعصر در نزدیک میدان سپاه منتقلم کردند. مجبورمان کردند لخت مادر زاد شویم. پایین تنه ما را لمس کردند، ‌بعد رویمان آب یخ ریختند و مدام شوکر زدند.»

او افزود: «می‌خواستند از ما اعتراف اجباری بگیرند اما من حاضر نشدم. تهدید به تجاوز کردند و بعد از ۲۰ روز به قید وثیقه آزاد شدم.»

این معترض تاکید کرد: «پدرم می‌گوید این کاری که با شما کردند عراق با ما به عنوان اسرای جنگ نکرد.»

همچنین یک معترض دیگر در مشهد که او نیز قربانی آزار جنسی ماموران بوده به ایران اینترنشنال گفت: «۱۲نفر بودیم که با هم ما را به اتاق بردند و جلوی ماموران مرد مجبورمان کردند لخت مادرزاد شویم. بعد گفتند کلاغ پر بریم و تمام مدت ماموران به شکل دیوانه‌واری می‌خندیدند.»

یک معترض زن نیز که در تهران بازداشت شد، به ایران اینترنشنال گفت: «در خیابان انقلاب بازداشت و به آگاهی انقلاب منتقل شدم. ‌دو نیروی زن و مرد در ون بودند. بعد از خروج از ماشین دستبند پلاستیکی زدند و ماموران مرد به چندش‌آورترین شکل ممکن بازرسی بدنی کردند.»

این معترض زن افزود: «‌هر چقدر فریاد زدیم که مامور زن هست شما دست نزن، به ما می‌گفتنند خفه شو! آزار دیدیم اما امکان نداره دیگه بگذاریم وضعیت به قبل برگرده».

در آمل نیز یک معترض زن به ایران اینترنشنال گفت: «وقتی بازداشت شدم از همان ابتدا باسنم را محکم گرفته بودند و فشار می‌دادند و ‌مدام فریاد می‌زدند کاری می‌کنیم که دیگه نخوای زنده بمونی.»

این معترض زن ادامه داد: «در بازداشتگاه مامور مرد دوباره من را لمس کرد،‌ شروع به جیغ زدن کردم، موقع بازجویی مدام سینه‌هایم را فشار می‌دادند. با وثیقه که آزاد شدم عهد کردم محکم بایستم و به مبارزه ادامه بدم.»

پیش تر روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی با عنوان «حکومت ایران از تجاوز برای تحمیل عفاف استفاده می‌کند» به مواردی از تعرض جنسی به زندانیان زن اشاره کرده بود.

در این گزارش آمده یکی از معیار‌های دو رویی رژیم ایران این است که زنان را با عنوان بی‌عفتی بازداشت و سپس به آنها آزار جنسی می‌رساند.

شبکه سی‌ان‌ان نیز در گزارشی نوشته بود که پس از دو ماه تحقیق، از ۱۱ مورد خشونت جنسی علیه معترضان زن و مرد در بازداشتگاه‌های ایران مطلع شده و تقریبا همه آنها در مناطق کردنشین رخ داده است.

این شبکه همچنین تاکید کرد که بعضی از این موارد شامل چند قربانی بوده و ماموران تجاوزهای جنسی را برای باج‌خواهی از معترضان ضبط کرده‌اند.

همچنین فیلم‌ها و ویدیوهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد ماموران هنگام بازداشت معترضان زن، آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌دهند.




www.youtube.com/watch?v=rjPPDp5M2PA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: