آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 9 دی ماه 1401 = 30-12 2022

فیلم؛ اعتراضات ایران: شیپور جنگ نواخته شده/فرار دیدنی ماموران

خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی درباره مراسم چهلم حمیدرضا روحی از جان باختگان قیام سراسری در ایران نوشت: مراسم یادبود چهلمین روز کشته‌ شدن یک دانشجو در تهران در میان ناآرامی‌های سراسری در ایران، به درگیری میان حاضرین و ماموران حکومتی انجامید. (فیلم زیر)

در تصاویر ویدئویی که رویترز آنها را تأیید می‌کند، جمعیت زیادی در بهشت زهرای تهران در مراسم یادبود حمیدرضا روحی، با نیروهای امنیتی درگیر شدند. مردم در حالی که مشت های خود را به هوا پرتاب می‌کردند شعارهایی علیه حکومت می‌دادند.

رویترز توانست مکان را از روی سازه‌ها، طرح جاده و ویژگی‌های اطراف خیابان که با تصاویر ماهواره‌ ای و فایل مطابقت دارد، تأیید کند.

رادیو فردا هم در گزارشی گفت: بهشت زهرای تهران عصر پنج‌شنبه شاهد یکی از گسترده‌ترین چهلم‌های کشته‌شدگان اعتراضات سراسری بود و جمعیت پرشماری با وجود فضای به شدت امنیتی و استقرار نیروهای یگان ویژه، خود را به مزار «حمیدرضا روحی» رساندند.

یورش نیروهای امنیتی به حاضران در چهلم حمیدرضا روحی با واکنش مردم مواجه شد و برای مدتی بخشی از بهشت زهرای تهران به صحنه ایستادگی معترضان مقابل نیروهای امنیتی تبدیل شد.

مراسم چهلم‌ «علی عباسی» نیز در شهر سمیرم استان اصفهان، در حالی با حضور گسترده و پرشمار مردم در شهر سمیرم استان اصفهان برگزار شد که نیروهای امنیتی و یگان ویژه از دیگر شهرها به سمیرم اعزام شده بودند.

خواهر علی عباسی در چهلم برادرش طی سخنانی خطاب به او و دیگر معترضان کشته شده گفت: «شیپور جنگ نواخته شده و دیگر مرد از نامرد تشخیص داده شده است.»

او همچنین گفت: «بر سنگ مزار علی عباسی نقش ققنوس زدیم، چون جوان‌های ایران‌خاتون مثل ققنوس می‌مانند و از خاکسترشان پرنده‌ای متولد می‌شود که افسانه‌ای است و جاودان، به صلابت دماوند، به پر برکتی خلیج فارس و به درخشندگی هخامنشیان.»





www.youtube.com/watch?v=i3BxGSmhbxA

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: