آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 دی ماه 1401 = 02-01 2023

صدور حکم جنایتکارانه دوبار اعدام برای یک جوان معترض ۱۸ساله

بیدادگاه رژیم در ساری یکی از از دستگیرشدگان قیام در نوشهر را به اتهام محاربه و تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت کشور و توهین به خامنه‌ای به دو بار اعدام محکوم کرد.

به گزارش هرانا، مهدی محمدی فرد ۱۸ساله از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده و دادگاه صادر‌کننده حکم، او را یکی از «لیدرها و عاملان اصلی هدایت و برنامه‌ریزی» تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۳۰شهریور در نوشهر دانسته است؛ تجمعی که بنا بر ادعای قاضی و حکم صادره، منجر به ایجاد درگیری و کشته شدن ۵تن، ضرب و جرح مأموران انتظامی و وارد شدن خسارات چندین میلیارد تومانی بر اموال غیرمنقول دولتی از طریق آتش زدن یک کیوسک راهنمایی و رانندگی، ساختمان بانکها و مؤسسات اعتباری، شهرداری، فرمانداری و… شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده محمودی فرد گفته است: «تمامی اعترافاتی که در دوران بازجویی از مهدی اخذ شده، تحت آزار و اذیت و فشار اعمال شده بر وی صورت گرفته است. تنها مستندات پرونده علیه وی که منجر به صدور حکم دوبار اعدام برایش شده است، اعترافات اجباری اخذ شده از او در دوران بازجویی و هم‌چنین فیلمی منتسب به مهدی که به هیچ عنوان چهره فرد مورد اشاره در آن مشخص نیست، بوده است».





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: