آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 دی ماه 1401 = 02-01 2023

اعتراضات ایران؛ کیهان خامنه‌ای از سریال "خاتون" هم واهمه دارد

کیهان خامنه ای با حمله به سریال نمایش خانگی «خاتون» آن را با اعتراضات کنونی مرتبط کرده و نوشته است: برخی‌ سکانس‌های سریال‌های شبکه نمایش خانگی با آغاز آشوب‌های اخیر در فضای مجازی با هشتگ‌های معارضانه تبدیل به دستمایه‌‌های تبلیغاتی آشوبگران شد.

این روزنامه با اشاره به بخش‌هایی از این سریال آن را به «تحریک عمومی جامعه زنان با همان روش گذشته ‌سازی برای اهداف آینده» متهم کرد و دیالوگ‌های آن را «ساختارشکن» دانست.

سریال خاتون روایتی تاریخی از شهریور سال ۱۳۲۰ و اشغال ایران در دوران جنگ جهانی دوم توسط متفقین است.

شخصیت اصلی سریال زن است و زنان مبارز در آن نقش پررنگی دارند. در اعتراضات اخیر ایران، کلیپ‌هایی از این سریال متناسب با حوادث روز در شبکه‌های اجتماعی مکررا هم‌رسان شده است.

در یکی از روایت‌های فرعی سریال، زنی که همسرش دستگیر شده است می گوید: ریختند با یک ماشین سیاه (همسرم) را به زور بردند، هیچ‌کس نمی‌داند کجا؟ هر کجا می‌روم نام او نیست، نمی‌دانم بابت نبودن نام او خوشحال باشم یا ناراحت؟»

خاتون می‌گوید: «به چه جرمی اورا گرفتند؟»

زن می‌گوید: «این‌ها برای گرفتن دنبال جرم نمی‌گردند، هرکاری دلشان می‌خواهد دارند می‌کنند. زدن، کشتن، گرفتن، سربه نیست کردن. فعلا زور دست این‌هاست.»

کیهان خامنه ای نوشت: میزانسن طوری طراحی شده و روایت به صورتی عرضه می‌شود که گویی همسر یکی از دستگیر شدگان آشوب‌های اخیر مشغول گفتگو با یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان است. چون عبارت‌هایی که او به کار می‌برد هیچ شباهتی با نحوه برخورد با معترضان در زمان اشغال کشور در دوران ورود متفقین به ایران ندارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: