آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 12 دی ماه 1401 = 02-01 2023

اسرائیلی‌ها حلقه محاصره علیه جمهوری اسلامی را تنگ‌تر کرده‌اند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: پیام‌های قابل تأمل تحرکاتی که در منطقه ما به نفع اسرائیل صورت گرفته و می‌گیرند، جنبه سیاسی دارند و متولیان دیپلماسی خارجی نظام را مخاطب قرار می‌دهند.

پیام اول اینست که برخلاف بعضی پیش‌بینی‌ها و وعده‌های مبتنی بر تحرکات دیپلماسی ضد اسرائیلی که متولیان سیاست خارجی جمهوری اسلامی داده بودند، دامنه روابط اسرائیل در منطقه در حال گسترش بیشتر است.

علاوه بر انتصاب سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان در تل‌آویو، لاپید نخست وزیر سابق اسرائیل در نطق خداحافظی خود که روز پنج‌شنبه گذشته در کنست انجام داد، از توافقات گسترده با دولت عربستان پرده برداشت و مطالب دیگری نیز درباره موفقیت‌های دولت خود در زمینه جلوگیری از احیاء برجام گفت.

استمرار روابط عادی سازی شده اسرائیل با امارات، بحرین و مراکش و تقویت آن نیز از جمله امتیازاتی است که این کشور در اختیار دارد و همزمان به تحرکات خود برای گسترش روابط بین‌المللی و منطقه‌ای (عربستان) ادامه می‌دهند و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در این زمینه به دست آورده‌اند.

متأسفانه متولیان سیاست خارجی جمهوری اسلامی کارنامه قابل قبولی برای جلوگیری از گسترش نفوذ اسرائیل در منطقه و لااقل در همسایگی خودمان ارائه نکرده‌اند.

پیام دوم اینست که متولیان سیاست خارجی کشور باید به حساسیت نفوذ روزافزون اسرائیل در کشور‌های اطراف ما توجه کافی داشته باشند. علاوه بر شرق و جنوب و غرب و شمال غرب، اسرائیلی‌ها حتی در اقلیم کردستان عراق هم پایگاه دارند... اکنون حلقه محاصره تقریباً کامل شده است.





مهتاب January 2, 2023 01:04 PM

همين اسراييهاي اشغالگر بودن كه همينطور با غرب عليه شاه شدن

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو January 2, 2023 06:36 PM

درحقیقت محض سرمایه گذاری کلان دلاری حکومت ضحاک آخوندی ورهبرواقشارآخوندهای جلادوضدایرانی درامورپهپادسازی به اصطلاح سپاه فقط وفقط یک هدف مشخص دنبال میکرده است که حمله های متوالی با پپهپادها به اسرائیل وعربستان بوده است ولی بروزجنگ اکراین نیازمبرم پوتین وفاشیست های روسی به پهپادهای آخوندی وانهم مجانی نقشه های حکومت ضحاک آخوندی را نقش برآب کرده است واقعا" وبی نهایت تاسف بارودرردناک است که درطول گذشت سالها نجومی وارمیلیاردها دلارمتعلق به فروش نفت ومنابع ایران ودرحقیقت متعلق به مردم ایران برای محواسرائیل هزینه شده است که نتنها اسرائیل محونشده است بلکه قدرتمندترهمیشه درمنطقه حضوردارد وحتی کشورهای عربی وترکیه به سیاست وروابط اقتصادی وامنیتی اسرائیل ملحق شده اند احمدی نژاد وروحانی وسران سپاه بایت محو اسرائیل میلیاردهادلارنفتی را دزدیدند !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: