آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 دی ماه 1401 = 06-01 2023

جزئیاتی از روزنامه‌نگاران و عکاسان بازداشت شده ۱۱۰روز اخیر

سایت فراز دیلی نوشت: براساس اطلاعات به دست آمده فراز و مقایسه با آمار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران در یکصد و ده روزی که از شروع ناآرامی‌ها تاکنون می‌گذرد، ۷۳ روزنامه‌نگار و عکاس خبری بازداشت شده‌اند. برخی از این بازداشتی‌ها اکنون آزاد شده است و تعدای همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

در این آمار ۳۸ روزنامه‌نگار رسانه‌های سراسری و آزاد، ۲۵ روزنامه‌نگار استانی و ۱۰ عکاس خبری وجود دارند. رسانه‌های شرق، ایلنا، فراز، ایسنا، رویداد ۲۴، مهر، هم‌میهن، هفت صبح، ورزش ۳، دنیای اقتصاد، ایرنا و آسیانیوز رسانه‌های سراسری هستند که در سهم بازداشتی‌ها شریکند.

بازداشت دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد

گزارش‌ها از ایران حاکی از بازداشت مهدی بیک، روزنامه‌نگار روزنامه اعتماد است. برخی از همکاران این روزنامه‌نگار این خبر را تایید کرده‌اند.

همسر این روزنامه‌نگار در حساب توییتر خودش نوشت: «همسرم مهدی بیک، دبیر سرویس سیاسی روزنامه اعتماد دیروز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و موبایل، لپ‌تاپ و وسایلش ضبط شد.»

به گزارش بی بی سی، براساس آمار فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران از آغاز اعتراضات اخیر در ایران بیش از ۵۵ روزنامه‌نگار بازداشت و روانه زندان شده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: