آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 دی ماه 1401 = 06-01 2023

آخرین وضعیت زنان زندانی در کرج که اعتصاب غذا کرده اند+فیلم

فولکر تورک؛ کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل در سخنانی که با خبرگزاری فرانسه مطرح کرد سرکوب زنان در ایران به‌نحوی که هم‌اکنون در جریان است را بی‌سابقه اعلام کرد.

وی گفت که از تلاش‌ها برای نقض سیستماتیک حقوق زنان در ایران وحشت‌زده شده اما بر این باور است که این‌دست اقدامات زن‌ستیزانه به شکست منتهی خواهد شد.

در همین حال ۱۵ زن بازداشت شده در رابطه با اعتراضات سراسری اخیر، پنجمین روز از اعتصاب خود را در زندان کچویی کرج سپری می کنند.

یک منبع مطلع در این زمینه به هرانا گفته است که این زنان زندانی در اعتراض به «بلاتکلیفی و بازداشت طولانی مدت، وضعیت نامناسب بهداشتی زندان و شیوع بیماری هایی از قبیل قارچ پوستی، عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی بازداشت شدگان و محرومیت از درمان آنها، تراکم بیش از حد ساکنین بند زنان، محرومیت از حق دسترسی به وکیل و همچنین صدور احکام ناعادلانه برای برخی از آنها» دست به اعتصاب غذا زده‌اند .

شاهزاده رضا پهلوی در توییتی نسبت به وضعیت آنها ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «الهام مدرسی، آرمیتا عباسی، حمیده زراعی، نیلوفر شاکری، مرضیه میرقاسمی، انسیه موسوی و ۷ زن دیگر در زندان کرج در اعتراض به شکنجه و محرومیت از درمان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. جان آنها در خطر است. صدای‌شان باشیم. این زنان شجاع و همه زندانیان سیاسی باید فوری و بی قید و شرط آزاد شوند.»

پدر آرمیتا عباسی با انتشار یک پیام در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که ما برای ملاقات رفتیم ولی به ما گفتند ملاقات ممنوع است. (فیلم زیر)




www.youtube.com/watch?v=Kwyf4biImEI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: