آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 دی ماه 1401 = 06-01 2023

تلاش برای جلوگیری از رفتن مردم معترض به مسجد زاهدان+فیلم

به گزارش سایت حا‌ل‌وش که اخبار سیستان وبلوچستان را پوشش می‌دهد، نیروهای نظامی امنیتی امروز با برپایی ایست و بازرسی مسیرهای شیرآباد و کریم آباد به زاهدان را مسدود کردند تا شهروندان نتوانند به مصلی مسجد مکی بروند.

با این حال بنا به گزارشها، نماز جمعه اهل سنت در زاهدان به امامت مولوی عبدالحمید در مسجد مکی این شهر برگزار شد. او هم در سخنان خود به ایجاد محدودیت برای علما و مردمی که برای دیدار با او قصد سفر به زاهدان را داشتند اشاره کرد.

امام جمعه زاهدان خواهان پاسخگویی حکومت ایران در قبال رویدادهای اخیر شد و گفت: حاکم باید به ملتی که او را یا سیستم حکومتی را انتخاب کرده و رای داده پاسخگو باشد. هیچ حاکمی در دنیا اختیار مطلق ندارد. نظر حاکم که تنگ باشد هم برای خودش سخت میشود و هم برای مردم

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین از سرکوب اعتراضات انتقاد کرد و با درخواست آزادی زندانیان سیاسی، به خصوص زنان و کودکان گفت: معترضان را با کتک و شکنجه مجبور به اعتراف به پذیرش جرم می‌کنند.

مولوی عبالمجید گفت: در مساله کشتار مردم بی‌گناه زاهدان هنوز برایم قابل باور نیست نیروهای مسلحی که مردم را زدند، ایرانی باشند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتقاد از سرکوب معترضان، خواهان آزادی زندانیان سیاسی به ویژه زنان و جوانان شد. رسانه‌های محلی و فعالان بلوچ پیش‌تر اعلام کرده بودند که عبدالحمید از سوی دستگاه‌های امنیتی تحت فشار قرار دارد تا از سخنان انتقادی دست بکشد و مردم را به پایان اعتراض‌ها دعوت کند.

این در حالیست که امروز پس از نماز جمعه، معترضان همانند هفته‌های گذشته تظاهرات کردند و شعارهایی علیه حکومت سردادند. آنها همچنین پلاکاردهای اعتراضی به دست گرفته‌اند که روی آن‌ها نوشته شده است: از زاهدان تا ایذه، خون از وطن می‌ریزه...ظلم پایدار نمی‌ماند.. دردها فراموش می‌شوند، اما کسانی که باعث شدند درد بکشیم هرگز...

فیلم زیر؛ تظاهرات امروز زاهدان می‌کشم می‌کشم آنکه برادرم کشت!





www.youtube.com/watch?v=pnrFNToIQs0

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: