آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 دی ماه 1401 = 07-01 2023

واکنش‌های جهانی به اعدام دو معترض دیگر؛ اعلام کنیم داعشی هستند

هانا نیومن نماینده پارلمان اروپا از آلمان در توئیتی نوشت: رژیم ایران دو معترض دیگر را اعدام کرد. این رژیم با صحبت و فرش قرمزهای بیشتر متوقف نمی‌شود. ما باید یک سیگنال روشن ارسال کنیم و با آنها به‌عنوان آنچه هستند رفتار کنیم: تروریست...

مسعود قره‌خانی، رئیس پارلمان نروژ نیز در واکنش به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از معترضان بازداشتی در توییتی نوشته: «رژیم ایران به اعدام جوانان معترض ادامه می‌دهد. محمد مهدی کرمی و محمد حسینی امروز اعدام شدند.- بابا به مامان نگو که به اعدام محکوم شدم...»

او همچنین در این توییت گفته: «به آن‌ها اجازه ملاقات با خانواده داده نشد و هیچ روند قانونی وجود نداشت. صدای آن‌ها باشیم.»

حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی هم در توییتی در واکنش به اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی گفته: «دو نفر دیگر از ما را کشتند، وقت اخراج سفرای این حکومت تروریست فرا رسیده است.»

علی مجتهدزاده از وکلای دادگستری در ایران نیز از اجرای حکم اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی انتقاد کرده و در توییتر خود نوشته این دو از کمترین حقوق قانونی که داشتن وکیل است، محروم شده بودند.

محمدحسین آقاسی یک وکیل دادگستری دیگر در ایران هم که دادگاه وکالت او در پرونده محمدمهدی کرمی را نپذیرفت، در توییتر خود به نقل از پدر وی گفته که ماموران پیش از اعدام، اجازه آخرین دیدار با خانواده را به فرزندانشان ندادند.

آقای آقاسی پیشتر گفته بود «محمدمهدی کرمی درهیچیک‌ ازمراحل رسیدگی وکیل انتخابی نداشت».

به گفته آقای آقاسی دیوان عالی و رئیس کل دادگستری موافق وکالت او بودند «ولی رئیس دادگاه تمام قد مقابل قانون ایستاد و ادعاکرد که فقط وکیل مورد تایید رئیس قوه حق ورود دارد».

در همین حال کمپین حقوق بشر ایران در پی اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی، دو تن از معترضان اعتراضات خواستار واکنش قاطع و فوری جامعه جهانی به این اعدام ها شده است.

به گزارش بی بی سی، کمپین حقوق بشر ایران گفته هر گونه تاخیری منجر به تداوم «قتل های حکومتی از سوی جمهوری اسلامی» می شود.





علیرضا توحیدلو January 7, 2023 11:36 AM

ظاهرا کشته شدن قاضی صلواتی درست است دارند از بیگناهان انتقام میگیرند این اخرهای حکومتشان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: