آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 دی ماه 1401 = 10-01 2023

اوکراین؛ کمک نظامی خامنه‌ای به پوتین: تنگتر شدن حلقه محاصره

آسوشیتدپرس در گزارشی به‌نقل از جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت که رژیم ایران ممکن است در جنایات جنگی در اوکراین سهیم باشد.

سخنان این مقام آمریکايی که هنگام همراهی جو بایدن در سفر به مکزیک بیان شد، از تندترین لفاظی های آمریکا علیه رژیم ایران را از زمانی که تهران شروع به ارائه تسلیحات به روسیه برای حمایت از جنگ در اوکراین کرد، نشان داد.

این سخنان در حالی بیان شد که سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا طی سخنانی با بیان این‌که ایالات متحده در حال حاضر به بازرسان اوکراینی و بین‌المللی برای بررسی اتهامات جنایات جنگی کمک می‌کند، گفت: اگر در جریان این اقدام تشخیص دهیم رژیم ایران به‌عنوان یک تمامیت یا مقامات ارشد آن در جنایات جنگی شریک یا مسئول باشند تلاش می‌کنیم تا آنها را مورد بازخواست قرار دهیم.

در همین حال مقام‌های اوکراینی انگشت اتهام را به سوی رژیم ایران گرفته و می گویند تهران در حال ارسال موشک و پهپاد به روسیه است. به گفته آنها، دو حکومت تروریست روسیه و ایران برای نسل‌کشی با هم متحد شده‌اند.

رییس‌جمهوری اوکراین اخیرا در سخنرانی خود در کنگره آمریکا رابطه رژیم ایران و روسیه را کمک یک تروریست به تروریست دیگر توصیف کرد و گفت: روسیه برای سیاست نسل‌کشی خود یک متحد پیدا کرد: ایران...




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: