آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 دی ماه 1401 = 10-01 2023

کشف اسناد طبقه‌بندی شده از دوران فعالیت بایدن در یک اندیشکده

کاخ‌سفید اعلام کرد که اسنادی طبقه‌بندی شده از دوران فعالیت جو بایدن در مقام معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در اندیشکده‌ای در واشنگتن کشف شده است.

رئیس‌جمهوری کنونی ایالات متحده که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون رئیس‌جمهوری بود از دفتر خود در مرکز «پن بایدن» به عنوان محل کار استفاده می‌کرد. مشاور حقوقی جو بایدن گفت که وکلای مدافع او این اسناد طبقه‌بندی‌ شده را دو ماه پیش پیدا کردند و آنها را به آرشیو ملی آمریکا تحویل دادند.

وی افزود: «کاخ‌سفید با آرشیو ملی و وزارت دادگستری همکاری می‌کند.»

به گزارش یورونیوز، مرکز «پن بایدن» اندیشکده‌ای وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا است. به گفته مشاور حقوقی جو بایدن تعداد اسناد طبقه‌بندی مورد ذکر «کم» بود و در گنجه‌ای قفل‌دار گذاشته شده بود.

شبکه «سی بی اس» در آمریکا گزارش داده که به دستور مریک گارلند، وزیر دادگستری این کشور قرار است دادستان فدرال شیکاگو این اسناد را بررسی کند. پلیس فدرال ایالات متحده (اف بی آی) نیز تحقیق در این باره را آغاز کرده است.

«سی بی اس» در گزارش خود به نقل از منبعی ناشناس افزوده است که «حدود ۱۰ سند» در مرکز «پن بایدن» کشف شده است و هیچ کدام از آنها حاوی اطلاعات محرمانه هسته‌ای نیست.

پلیس فدرال آمریکا چند ماه پیش اقامتگاه دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری این کشور در فلوریدا را برای کشف اسناد محرمانه تفتیش کرده بود. دونالد ترامپ پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری خود حاضر نشده بود تا این اسناد را با وجود درخواست وزارت دادگستری به آرشیو ملی تحویل دهد.

دونالد ترامپ در واکنش به کشف اسناد طبقه‌بندی شده در مرکز «پن بایدن» بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: «اف بی آی چه زمانی چند اقامتگاه جو بایدن یا حتی کاخ سفید را مورد تفتیش قرار خواهد داد؟»

جو بایدن از اواسط سال ۲۰۱۷ تا زمان آغاز کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۲۰ هر از چند گاه از دفتر کارش در مرکز «پن بایدن» استفاده می‌کرد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: