آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 دی ماه 1401 = 10-01 2023

حکم زندان برای خبرنگار ورزشی، یک مترجم و دختر رفسنجانی

احسان پیربرناش، روزنامه‌نگار ورزشی به ۱۸ سال حبس محکوم شد

بهناز میرمطهریان،‌ همسر احسان پیربرناش، روزنامه‌نگار ورزشی ساعتی پیش در توییتر اعلام کرد که همسرش در دادگاه انقلاب ساری به ۱۸ سال حبس محکوم شده است.

خانم میرمطهریان که خود نیز خبرنگار ورزشی است در توییتش نوشته است: «به رغم نامه پزشک زندان مبنی بر بیماری و عدم تحمل حبس و به رغم بی‌گناهی عیان همسرم، احسان پیربرناش امروز (سه‌شنبه ۲۰ دی ماه) در دادگاه انقلاب ساری به ۱۸ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال از آن قابل اجراست.»

آقای پیربرناش از جمعه ۶ آبان بازداشت شده و بدون مرخصی در زندان بود. فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران پیشتر از تمدید قرار بازداشت او به رغم اتمام بازجویی‌هایش خبر داده بود.

احسان پیربرناش، سردبیر وبسایت «بانک ورزش»،عضو شورای سردبیری رسانه «ورزش مدیا» و طنزنویس سابق روزنامه قانون است.


سندیکای کارگران شرکت واحد حکم ۶ سال زندان کیوان مهتدی را محکوم کرد

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اطلاعیه‌ای حکم شش سال زندان کیوان مهتدی نویسنده، مترجم و فعال کارگری را محکوم کرد.

بنابر اطلاعیه سندیکای اتوبوسرانی، کیوان مهتدی، فعال کارگری و عضو‌ کانون نویسندگان ایران، هشت ماه پیش به همراه همسرش آنیشا اسداللهی دستگیر شد و با گذشت بیش از ۲۴۵ روز همچنان به صورت بازداشت موقت در بند ۴ زندان اوین به سر می‌برد.

اردیبهشت ماه امسال، در پی دور تازه اعتراضات صنفی و سیاسی در ایران، موجی از بازداشت کنشگران کارگری و فعالان چپ‌ آغاز شد. در آن زمان، کیوان مهتدی هم در آستانه روز کارگر و همراه با چند فعال صنفی ودو شهروند فرانسه در تهران بازداشت شدند.

نهادهای امنیتی ایران در صدا و سیما پس از بازداشت این افراد و حتی پیش از محاکمه آنها، تصاویری از دوربین‌های مداربسته و شنود صدای بازداشتی‌ها را پخش کردند. نهادهای مستقل صنفی این اقدام را «پروژه و سناریونویسی وزارت اطلاعات» خواندند.

سندیکای اتوبوسرانی نیز در تازه‌ترین بیانیه خود نوشته «ازجویی، انفرادی‌های طولانی مدت و سناریو‌سازی کاذب و بی پایه و اساس علیه فعالین کارگری و‌ معلمی همگی نمایش ناتوانی و عجز در برابر فعالیت‌های به حق تمامی فعالین کارگری از جمله کیوان ‌مهتدی است».

فائزه هاشمی به ۵ سال حبس محکوم شد

ندا شمس، وکیل فائزه هاشمی در حساب کاربری‌اش در توئیتر اعلام کرد موکلش به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وکیل فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس و دختر اکبرهاشمی رفسنجانی با اعلام خبر صدور حکم پنج سال حبس او، نوشت او «همچنان در زندان و پرونده‌های دیگری بر علیه ایشان مطرح است.»

ندا شمس گفت اظهار نظر بیشتر در این خصوص «با توجه به اینکه رای حاضر قطعیت نداشته صحیح نمی‌باشد.»

به گزارش بی بی سی، اولین بار اوایل مهرماه امسال، منابع خبری سپاه پاسداران در ایران گزارش دادند که فائزه هاشمی به علت حضور در اعتراضات به مرگ مهسا امینی بازداشت شده است.

در سال‌های اخیر، این چندمین بار است که فائزه هاشمی به دلیل اظهاراتش به زندان می‌رود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: