آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 دی ماه 1401 = 11-01 2023

مقاله؛ لعنت بنده به جمهوری اسلامی حداقل چهار دلیل عمده دارد

عبدالستار دوشوکی

مسابقات جام فوتبال کشورهای عربی جنوب خلیج فارس با حضور تیم های عربستان, بحرین, یمن (دولت ضد حوثی ها), عراق، عمان، کویت، قطر و امارات با حضور فیفا در شهر بصره عراق در جریان است. دور فعلی این مسابقات در استادیوم بزرگ شهر بصره عراق تحت عنوان "مسابقات خلیج عربی" (کاس الخليج العربي ـ "کاس" یعنی کاسه یا جام؛ "الخلیج العربی" هم که ترجمه نمی خواهد) در حال برگزاری می باشد.

لعنت بنده به جمهوری اسلامی حداقل چهار دلیل عمده دارد:

١ ـ جمهوری اسلامی در ساخت این استادیوم در بصره از پول مردم فقیر ایران کمک و بذل و بخشش فراوانی نمود تا در چنین روزی " کاس الخليج العربي" در آنجا برگزار شود. این در حالی است که درآمد سرانه عراق از ایران بیشتر است. سایت تابناک با بی شرمی نوشت: "افتتاح زیبا و دیدنی بیست ‌و ‌پنجمین دوره رقابت‌های فوتبال جام "خلیج فارس" در شهره بصره عراق با سخنرانی نخست ‌وزیر این کشور برگزار شد, گفته می‌شود این ورزشگاه با همکاری ایران ساخته شده است". در این خبر تابناک یک دروغ و یک حقیقت وجود دارد. دروغ اینکه اسم رسمی این مسابقات " کاس الخليج العربي" است. نکته حقیقت اینکه این ورزشگاه با همکاری رژیم (بخوان پول بیت المال) ساخته شده است.

٢ ـ بیش از ده سال پیش همزمان با ساخت این استادیوم در بصره, استانداری سیستان و بلوچستان با کبکبه و دبدبه اعلام کرد مردم فقیر و پابرهنه بلوچستان میلیاردها تومان از بودجه عمرانی سیستان و بلوچستان را برای بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه در کشور عراق تقدیم و پیشکش کرده اند و این در تاریخ افتخاری خواهد بود برای مردم بلوچ که به عتبات عالیات اهل بیت در عراق کمک کرده اند. این عمل یک دزدی آشکار بدون اطلاع مردم بلوچ بود. بیاد داریم که سه ماه پیش همین رژیم جنایتکار و دروغگو و "ضد ایرانی ء بیگانه پرست" در جمعه خونین زاهدان صدها بلوچ را به اتهام دروغین تجزیه طلب و "طرفدار عرب ها" به گلوله بست و حدود صد نفر را کشت و بیش از سیصد نفر را زخمی کرد.

۳ ـ جمهوری اسلامی در طی ٢۵ سال گذشته هزاران میلیارد تومان برای اجرای صدها پروژه مذهبی, عمرانی, صنعتی, کشاورزی, زیربنایی و بهداشتی (از جمله بیمارستان تخصصی پیشرفته ۲۲۰ تختی در نجف) به عراق و همچنین کمک های نقدی فراوان از بیت المال ملت فقیر ایران به ستاد بازسازی "عتبات عالیات" عراق" در شهرهایی مثل کربلا، نجف، سامرا و کاظمین نموده است که مجموعه مبلغ آن نه تنها سرسام آور که ترس آور است. فقط در مورد یک فقره کوچک بعنوان مثال, سالها پیش یوسف افضلی معاون ستاد توسعه و بازسازی عتبات عراق از بودجه اولیه بیش از یکهزار و سیصد میلیارد تومان برای یک طرح توسعه زیرسطحی به نام "صحن امام محمد باقر" با وسعت شش هزار متر مربع در شهر کاظمین در کنار بقیه طرح ها مثل سنگ فرش های قیمتی و طلاکاری و توسعه حرم ها خبر می دهد.

٤ ـ در طی قریب به ۳٠ سال گذشته عراق بیش از ۵٢ میلیارد دلار خسارت جنگی به کویت پرداخت کرده است که آخرین پرداخت به مبلغ ٦٣٠ میلیون دلار دقیقا یک سال پیش بود. این در حالی است که ایران نه تنها یک دلار خسارت جنگی دریافت نکرد, بلکه برعکس تا به امروز میلیاردها دلار به عراق کمک کرده است. هر دو جنگ, یعنی تجاوز علیه ایران و کویت, توسط صدام حسین آغاز شده بودند که خسارات به ایران صدها برابر خسارات به کویت بود. بعد از سرنگونی صدام, رژیم ء اجنبی پرست نه تنها از حق مسلم ملت ایران گذشت کرد, بلکه در عمل میلیاردها دلار از جیب مردم محروم ایران به عراق کمک کرد. اما کویت که از نظر درآمد و سرمایه و ذخایر مالی و بانکی در مقایسه سرانه صد برابر از ایران ثروتمندتر است و بعنوان یک کشور عربی همسایه با عراق با یکدیگر "أُخُوَة العرب" هستند حاضر نشد در طی سی سال گذشته حتی یک "سنت" از آن مبلغ چشم پوشی کند و اکنون بعد از دریافت تمامی بیش از ۵٢ میلیارد دلار خسارت جنگی؛ این هفته خوشحال و خندان در بصره به همراه بقیه ممالک " الاخوة العرب" خود به ریش " ایران و ایرانی" یا بقول خودشان "عجم" می خندند. درباره این نوع "خنده پایانی" فرنگی ها مثلی دارند که می گوید: (having the last laugh at our expense). لذا بنده معتقدم سرنگونی این رژیم ضدایرانی, غارتگر و بیگانه پرست یک "واجب ملی" است. زیرا بقول فردوسی حکایت جنایات و خیانت های این رژیم به ایران و ایرانی "یکی داستانست پر آب چشم" که از شرح آنها "دل نازک از رستم آید بخشم".




Mahmood roushan January 11, 2023 04:40 PM

برای سرنگونی این فرقه تبهکار اسلامی راه چاره فقط اتحاد با شاهزاده رضا پهلوی هست که بارها اعلام کرده بعد از پیروزی انقلاب در یک رفراندم مردم نوع حکومت را تعیین می‌کنند در صورتی که طبق قانون اساسی ایشان پادشاه قانونیست ولی هر چه اصرار میکنه که بیاید با هم فرقه تبهکار را زودتر میتوانیم سرنگون کنیم باز عددهای خودخواه و ندانم کار توجه نمی کنند و سنگ اندازی می‌کنند یکی میگه صدای پای فاشیست میاد یکی اگه شاهزاده بخواد شاه باشه منهم میشم محسن چریک اینها مثل همانهایی هستند که ما را به این بدبختی رساندند ولی مطمعنا شاهزاده بهترین و عالیترین کسی هست که باید پشت او بایستیم برای پیروزی قطعا مردم تصمیم نهایی را خواهند گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا January 11, 2023 08:51 PM

جناب دوشوکی ٫ من اگر اجازه بدهید یک دلیل پنجم هم دارم : این جنایتکاران فرقه تبهکار در ظاهر زندانیانی را مرخصی و آزاد میکنند که این نو جوانان در روز های بعد به ظاهر خودکشی میکنند
این جانیان به سبک دکتر منگله نازی و دیگر فاشیست ها ، قبل از ازادی از زندان انهارا طوری مسموم میکنند که بعد از یکی دو روز در اثر متلاشی شدن اورگان های حیاتی به قتل میرسند
این جنایات را از فاشیست های نازی و تکمیلی آنرا از رفیق پوتین برای ملت ایران به هدیه آورده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: