آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 دی ماه 1401 = 12-01 2023

جمهوری اعدامی؛ اقدام بی‌سابقه هنگام دریافت استوارنامه یک سفیر

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود از بی‌رحمی جمهوری اسلامی در سرکوب مخالفانش در اعتراضات سراسری ایران و صدور حکم اعدام در محاکمه‌هایی به شدت نامنصفانه انتقاد کرده است.

در بخشی از این گزارش که به ایران اختصاص دارد نوشته است که دادگاه‌ها در «محاکمه‌هایی که فاصله بسیاری با معیارهای بین‌المللی دارند» حکم اعدام صادر می‌کنند.

در همین حال شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی به‌نقل از کارشناسان اعلام کرد رژیم ایران با هدف ایجاد رعب و وحشت‌افکنی، معترضان خیابانی و مخالفان و منتقدان خود را با اعدام‌های جمعی، فله‌ای اعدام می‌کند.

از سوی دیگر رئیس جمهور ایتالیا انزجار خود و کشورش را نسبت به سرکوب معترضان در ایران اعلام داشت.

رادیو فرانسه در گزارشی گفت: سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، به مناسبت دریافت استوارنامۀ سفیر جدید جمهوری اسلامی در رُم، او و حکومت ایران را به دلیل سرکوب معترضان در این کشور سرزنش کرد.

دفتر ریاست جمهوری ایتالیا با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که در این ملاقات رئیس جمهوری ایتالیا انزجار شخصی خود را از سرکوب خشن تظاهرکنندگان ابراز داشت.

بیانیۀ دفتر رئیس جمهوری ایتالیا تأکید می کند: ایتالیا و شخص رئیس جمهوری این کشور انزجار خود را از سرکوب خشن تظاهرکنندگان در ایران اعلام و احکام اعدام و همچنین اعدام شماری از تظاهرکنندگان در این کشور را محکوم کردند."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: