آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 دی ماه 1401 = 12-01 2023

دشمن شکست خورد یا رژیم خامنه‌ای؟ شتر در خواب بیند پنبه دانه

خامنه‌ای امروز در دیدار با مداحان و وحوش حکومتی در باره اعتراضات ایران گفت: من به‌عنوان یک ناظر، در دل خود به مهندسی خوب دشمن «آفرین» گفتم چرا که همه چیز را در جای خود و به اندازه فراهم کرده بود اما با وجود این نقشه موفق نشدند زیرا محاسبه آنها غلط بود.

خامنه ای گفت: خیال می‌کردند با وسوسه و هیاهو می‌توانند مسئولان سطح بالای کشور را دچار اختلاف‌نظر کنند. البته سلایق و نظرات مختلفی در کشور وجود دارد اما درباره اسلام، نظام و انقلاب بین مردم وحدت نظر است. بنابراین نگذاریم این وحدت از بین برود.

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که اختلاف میان حکومت و مردم و نیز فاصله گیری مردم از اسلام به گفته بسیاری از کارشناسان و ناظران به قدری عمیق شده که دیگر قابل جبران نیست.

حتی در میان افراد رده بالای نظام نیز اختلافات قابل رویت است؛ تغییر مداوم فرماندهان رده بالای نظامی و انتظامی، سخنان افراد داخل حکومت مبنی بر تقبیح سرکوب اعتراضات و نیز فایل‌های صوتی و نوشتاری محرمانه‌ای که هر چند وقت یکبار منتشر می‌شوند، همه نشان از بالا گرفتن اختلافات در میان سران نظام دارند.

خامنه ای البته در پایان سخنان خود به درستی به این مورد اشاره کرد که داستان اعتراضات ضد حکومتی تمام نشده و با بیان اینکه محاسبات غلط دشمن نباید موجب غفلت ما شود، گفت: غوغای ایران هراسی در دنیا از چند ماه قبل شروع شد، همراه کردن بعضی عناصر داخلی با دشمن این هم از مدتی پیش شروع شد...ما هم باید حواسمان باشد. اینگونه نباشد که دچار غفلت و غرور شویم و بگوییم قضایا تمام شد...

اینجا حق با خامنه ای است چرا که یکی از تاثیرات مهم اعتراضات ایران، تأثیر بر جامعه جهانی و صحنه بین‌المللی است. هر روز با رنج و شکنجه و خون معترضان بیگناه در ایران، تعداد بیشتری از نهادها و کشورهای مختلف مجبور می‌شوند از حکومت ننگین او فاصله بگیرند.

دیده‌‌بان حقوق بشر امروز در گزارشی با عنوان دنیا باید علیه نقض حقوق بشر متحد شود، واکنش جهانی در قبال روسیه پس از حمله به اوکراین را ستود و آن را الگویی برای مقابله با موارد دیگر نقض حقوق بشر در دنیا دانسته است.

این در حالیست که طولانی‌ترین و گسترده‌ترین قیام مردم ایران پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی، چند روز پیش ثمره دیگری داد و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» در شبکه‌های اجتماعی تحت نظارت شرکت متا آزاد شد.

شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، نشان‌دهنده خواسته عموم مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه و استقرار حکومت قانون و جامعه مدنی بوده و در نتیجه خواسته‌ای صد در صد مشروع و مجاز است.

بی‌تردید از این پس، طنین این شعار زیبا موجب اتحاد و تمرکز بیشتر مردم ایران علیه استبداد خون‌ریز مذهبی است. «مرگ بر خامنه‌ای» اگر الآن در حد فریاد است، به‌ زودی در صحنه واقعی تجسم خواهد یافت.

سیف فرغانی یکی از بزرگ‌ترین شاعران منتقد اجتماعی سده هشتم که توانست با صراحت لهجه و شجاعتی مثال‌زدنی در اشعار خود طبقات گوناگون جامعه از سلاطین، وزرا و کارگزاران حکومت تا کسبه و بازاری را مورد انتقاد قرار دهد، خطاب به حاکمانی همچون خامنه ای گفته بود:

هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد
هم رونق زمان شما نیز بگذرد
وین بوم محنت از پی آن تا کند خراب
بر دولت آشیان شما نیز بگذرد
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز
این تیزی سنان شما نیز بگذرد...




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: